Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10516)

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuThe best one tour of HIGHT TATRAS 17-18 august 2006 - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
20.08.2006 18:11

The best one tour of HIGHT TATRAS 17-18 august 2006

Jawa 20 vs.Simson S51e

Bol 16.august a všetko nasvedčovalo tomu,že zajtra 17 augusta výde naša naplánovaná tour do Vysokých Tatier.Štart bol naplánovaný na 5:00 ráno.No nebolo by o zase ono keby Tom nemamietal.Že potrebuje spánok.Tak som sa mu prispôsobil,a konečný verdikt znel na 10:00.Celú noc som mal nepokojný spáno a tešil som sa na ráno.Prišlo ráno,som sa pobalil a o 8:30 som vyrazil k Thomasovy.Zobudil som ho.Spoločnými silami sme sa pobalili a naložili velkú cestovnú tašku a karimatku na jeho sipáka.zistili sme že nemá elestické gumy.Tak sme ešte skočili do mototechny.Pittner sa nás spýtal že kam sa chystáme.Naša odpoved bola jednoznačná.Zarazilo ho ked som mu povedal že ja idem na pioniery.Zasmial sa popod fúzy a so satirou sa ma spýtal či berim zo sebou do vaku aj náhradný motor.Som mu v klude povedal že moj motor má nabehané 1500km.Odtial naše kroky viedli k Thomasovy kde vrcholili prípravi.Bolo presne o 10min 10:00.ke´d sa Thomas rozĺučil s mamou a my sme išli ešte kumne domou po batožinu.Doma pred činžákom sme sa ešte odfotili a vyrazili do nášho vysnívaného cielu. Z Novej Bane šme sli smerom na Rudno a odtial do okresnej dediny Žarnovice.Smerovali sme na Žiar nad Hronom.Po Hliník bola cesta velmi zlá,rozbitá a ešte k tomu bolo aj vela kamiónov.V Hliníku sme odbočili na niake dediny a cez ne sme prišli do Žiaru.Tam sme sa napojili na cestu prvej triedy.Cesta bola velmi dobrá.Na moje počudovanie šoféry boli velmi ohladuplný.Pre Zvolen začalo mierne stúpanie kde som začal mat traumu z nedostatočného výkonu.Ale to preto že oproti fúkal silný vietor.Naštastie dvojku nebolo treba radit.Pre Bansku Bystricou sme si dali oddych na benzinke.Odtila sme šli smerom na Ružomberok.Ďalšou zastávkou boli Staré Hory kde sme sa pofotili.Velmi sme sa tešili na Donovali.Nasledovala niaka vodná nádrž,myslím že sa volala Motyčky.Tam sme sa psychycky pripravovali na Donovali.Tu nastal aj prvý problém z mašínou.naštastie mojej jawke na nič nestalo,ale Thomasou sipák po naštartovaný a pridaný plynu nechcel íst do otáčok.Ale problém sa rýchlo viriešil a my sme pílili na donovali.Pred namy sa škriabe preťažený kamión a mi ho predbiehame.V dialke vidím stáť kolónu aut.Bol tam semafór.nachceli sme zasta´t tak sme všetkých predbiehali po pravej strane.Prišli sme ku semafóru kde sme vypli naše varené stoje.Za nami stáli Bratislavčania ktorý vyjavene pozerali na naše stroje.Ich otázka znela:Kam sa chystáte chalani?My že do Vysokých tatier.už som ich videl ako sa škeria.A idete aj na chatu pod Soliskom sa spýtali posmešne.V tom blikla zelená hodil som jednotku,tak som ju rozbehol že mi skoro motor vyskočil z rámu,ale naštastie dvojka sa chytila a celé stúpanie som aj na nej vyšiel.Hore sme sa pofotili,aj sme boli hladný,tak sme niečo zobli.Dohodli sme sa že pojdeme ešte pozriet do Vlkolínca.Že je to pekná dedina.Dole sa išlo velmi dobre.na vypnutom motore sme prešli aspon päť kilometrov.Prišla odpočka na Vlkolínec.cesta bola klukatá a aj so stúpajúcim kopcom.pionierovy sa už evidentne nechelo tak som hodil jenotku.Prišlo posledné velké stúpanie,kde simson bol už taký horúci,že pri preradený z dvojky do jednoty zhasol.Thomaso ho opät natočil chytil otáčky to už sme boli hore pri rampe.Nechceli sme ísť dalej pretože tu bolo strašne vela turistov.Odfotili sme sa a pokračovali na Ružomberok.v Ružomberku na križovatke vytáčame motory aby ludia videli čo tieto žihadlá dokážu.Máme zelenú a pokračujeme na Liptovský Mikuláš.Predtím ale najprv tankujem.Pokračujeme po dialnici mezdi RK a LM.cesta je nádherná.Mám tam trojočku a plyn mám iba tam mierne pootvorený.Ideme ked zrazu počujem rachot.Obzriem sa a to Thmasovy viletela 2 l flaša od kofoli.Chcel sa vrátiť po ňu ale začala sa kotúlat do stredu cesty,a v pozadí som už videl autá,tak sme radšej pokračovali ďalej.Odbáčame do Liptovkého Hrádku kde sme sa trochu zamotali v nadjazdoch,ale naštastie sme sa opýtali dvoch starých žien že kadial sa ide na Pribilinu a Podbanské.Cestu nám jasne vysvetlili a pokračujeme ďalej.Pred namy je krásny pohľad na Tatry a rozpálená cesta nad ktorou sa vlný horúcy vzduch.Vsupujeme do Tanapu.Po pravej strane tečie potok pri ktorom sme sa zastavili.Pokračujeme ďalej kde nás víta tabula :Welcome to the Hight Tatras.Nesmi chýba´t foto a pokračujume smer Štrbské pleso.Tam sme dorazli štastne.bolo tu stašne vela Turistou.Odparkovali sme stroje prei takých drevený obchodoch.Išli sme sa pofotiť keď v tom prišiel k nám turista ako ináč český a prihovoril sa nám.Povedali sme mu očo kráča.Poveal mi že Továreň JAWA može byť hrdá na moju motorku.Odtial sme pokračovali na Smokovce ktoré boli odnás ešte 15km.Zastavili sme sa v Novom kde Thomas tankoval na slovnafte.odtial sme pokračovali do Starého kde sme sa pofotili.Stade sme šli do Tatranskej Lomnice kde sme po ľavej strane zbadali sky bob.Išli sme si dať jednu jazdu. Tam my Thomas navrhol či nepôjdeme do polska.Že dobre pome.Tak sme šli smerom Lysá Poľana.Fú cesta tam bola dlhá.oproti nám šli samé motorky.Všetci fývali trúbili.Pred Tatranskou Javorinou sme sa pofotili a pokračovali na hraničný prechod.Bolo tam strašne veľa aút.Zaradlili sme sa do kolóny a čakali.V tom som zbadal ako každý podáva do okienka pas.Ale my sme mali len občianske.Hovorím Thomasovy serme nato,už je aj tak vela hodín.Tak sme sa otočili a smerovali naspäť na Smokovce.Už bola tma keď sme prišli do Popradu.Hladali sme Velické námestie kde sme mali vybavený privat.Večer pozerám na tachometer a mali sme už niečo cez 260km.za jeden deň je to na naše pedesiatky až až.Ráno sme vyrazli o 10:00 smer Svit.Medzi PP a Svitom bola hrozná cesta.Odtial sme šli na Tatranskú Štrubu.Nechceli sme ísť domov zase cez donovali ale cez horský prechod Čertovicu.Cesta bolá nádherná.Samá zákruta.Stále sa zvyšujúci kopec vo mne vyvolával obavy.Držal som 3 plný.neskôr 2 štvrť plynu,potom pol plynu a nakoniec 2 plný a za mňou len oblak modrého dymu.Zrazu cítim že už aj dvojke sa niako nechce.ale chvala bohu pri ceta je niake odpočívadlo.tam vypíname žeravé stroje.Fotím okolitú prírodu.Pozrem na Thomsa ,Ideme?pome.tak som zase riadne roztúroval jednotku , dvojka ledva chytila.Ideme ideme už som to chcel zapichnúť do jednotky ale vidím že my sme už hore na Čertovici.Hurá šťastne sme došli dore.Tam sme sa odfotili a pokračovali dole na neutráloch smer Podbrezová.Pred Banskou Bystricou na mňa kýva Thomas.Čakám ho.Prichádzy a už vidím že ho niako metá .Defekt!Zadné kolo.Nevadí zalepíme.Horšie je že sme na dvojprúdovej ceste 1 triedy.Zalepili sme a pokračujeme dalej na BB.Pri ceste vidím stá´t Octaviu Combi.Sú to fízli.Ale nebojíme sa lebo máme všetky dokladi.Ked nás zbadal fízel len tak vykukol spoza volantu.Ale nemali dvovod nás zastaviť.pokračujeme na Žiar.odbáčame do centra žiaru.Tu sme sa ešte zastavili u Korscha,kúpiť niake veci na motorku.Domov mámje už len 30km.Začalo pršať.Obliekli sme si pršíplašte a pokračujeme domov.prichádzame domov.Je to krásny pocit že sme prišli zdravý a šťastný.Vítame sa s rodinou. Sme štastný že náš vysnívaný sen sa stal realitou.Sme plný zážitkou a dojmou,.Narok určite pojdeme zvova.Ale uvažujeme o väčších strojoch.Najväčia vďaka patrí motorkám,ktoré takmer bez prípravi najazdili za dva dni vyše 500km

čulo

Mixo
Darca Krvi  Bahniak

Ikona

ja by som sa neodvazil na mojej

20.08.2006 19:37

a čo máš za stroja?

23.08.2006 17:36

COUNTRY
 Čoprák

Ikona

Tak co motorkari mam taky dojem ze pred nejakym casom ste sa nad touto cestou smiali a dnes je to skutocnost
Jawa 20 na buduci rok drzim palce a prajem aby vas bolo viac hoci aj zasa na pedesiatkach ved prave preto to malo tocaro :-)))

24.08.2006 13:35

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr

Ikona

To je ono chlapci!!!!! Vidno,ze ste motorkari s velkym M. Volakedy som sa bal ist dalej ako nejakych 10-15 km len aby som nemusel naspat tlacit. Mate jednoznacne zavidenia hodnu odvahu. ;-)

24.08.2006 14:28

agressor
 Geriatrik

Ikona

Jawa20orig - mozno bude z toho Tvojho prispevku aj clanok - posli na motoride@motoride.sk ;-)
A Aku ma kto motorku zistis tak, ze na jeho prezyvku ukazes mysou (nekliknes). ;-)
Inak normalne som dostal chut ist sa povozit po strednom Slovensku... mnam! :-)))

24.08.2006 14:29

Cervo
 Edvenčr

Ikona

tak sem hodte aj nejake fotky ;-)

26.08.2006 23:25

Stanley
 Kávičkár

Ikona

To chcelo odvahu, ale vylet ste museli mat pekny.

27.08.2006 21:01

Re: The best one tour of HIGHT TATRAS 17-18 august 2006

Cervo:a ako ich sem hodíM??PORAD

28.08.2006 12:46

miros139
 Ľadvinka

Ikona

Chlapci gratulujem skvely vykon, i s malym gasparkom sa da zahrat velke divadlo. Je fakt krasne ze ste to cele presli na strojoch ktore mnohi pomaly nepovazuju za motorky. Klobuk dole, len tak dalej, drzim palce.
zdar.

18.09.2006 17:48

shushen
Darca Krvi  Skútrista

Ikona

Chalani fakt respekt, toto planujeme s Johnatanom uz dobre dlho obaja na chrchloch z BA do Tatier, ale jaksik nevychadza.. Ste fakt drtici..

20.10.2006 16:02

Karbec
 Turista

Ikona

:-))) :-))) :-))) :-))) Super vylet,pekna trasa :-))) :-))) :-)))
Len ta gramatika... >:-)

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.