ISSN 1336-6491 | Online: 2147 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motoakcie, Stretnutia - Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz

Kedy:04.09.2015 10:00 až 06.09.2015 19:00
Kde:Glemseck bei Leonberg / bei Stuttgart, Nemecko
Kto:Vojto (nevo) vás pozýva
Kontakt: www.glemseck101.de/
Plno upravovaných motoriek v štýle cafe racer, šprinty na 1/8 míle a snáď oveľa viac.

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Výlet.

26.08.2015 12:24

Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nechystá sa niekto? Ak nie, tak si pozri o čo ide a nachystaj sa.
V piatok chcem ráno vyraziť, zastaviť sa pri jawa fabrike v ČR, potom nejak krížom na Stuttgart. Turistické tempo, stan so sebou.


26.08.2015 15:19

Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to nevo:
porob prosim aspon par fotiek a zverejni ich tu. dopredu dakujem.


31.08.2015 19:09

Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Meloking: to budú drahé fotky, tisícka km tam a niečo aj naspäť.

To nik nejde? Mám ísť sám? 8-)


07.09.2015 20:54

Glemseck 101 2015 - Cafe racer zraz

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takže len diskusné dojmy, kedže tu už články z minulých rokov sú:
Je to strašne ďaleko, už nikdy viac na moto /jedine viacerí autom, že to niekto odriadi/, to už nebolo motorkovanie, ale nútený dialničný presun /asi 830 km jedna cesta/. Keby som býval na západ od Prahy, nie je problém aj každý 2 rok tam zájsť a povoziť sa medzimesto po pekných ihličnatých lesíkoch Čiech a Nemecka.
Veľa stavieb rôzneho druhu, kopa ľudí, až tlačenica. Nemci sú závisláci na BMW R75-100, tých tam bolo až až. Aj veľa originál motoriek z 80.-90. rokov /najmä Hondy, Triumphy, ale aj skvosty typu Bimota, MotoMorini atď/, ktoré človek len doposiaľ videl v katalógu. Stánkov dosť, ako stavitelia, tak aj súčasný predajcovia ako BMW, Yamaha, Suzuki, Ducati, MV Agusta, MG, Kawasaki, kluby členov cafe, či Honda, či iné. Komorná atmosféra bez stirptízu a báb /tie Nemci na takéto akcie nepúšťajú >:-) /.


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »