Anketa:
Budapest-Bratislava Rally 2016 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Budapest-Bratislava Rally 2016
Kedy: | 14.05.2016 10:00 až 15.05.2016 19:00 |
---|---|
Kde: | Budapes-Bratislava ![]() |
Kto: | yenkie (yenkie) vás pozýva |
Kontakt: | budapestbratislava@gmail.com, www.budapest-bratislava.hu/ |
Video: BUDAPEST BRATISLAVA RALLY 2015 (Official Video)
www.budapest-bratislava.hu/
lakoauto.wix.com/bb-sk
Diskusia:

Budapest-Bratislava Rally 2016
Roadbookovy itinerar k tomu nie je? |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Ak dobre chápem to je úplne iný typ rally. Nemáš danú presnú cestu, skôr body, ktorými musíš prejsť. Že ako sa k nim dostaneš je to na tebe (aj keď ak tie body sú dostatočne nahusto, tak veľa nepovymýšlaš). |
Budapest-Bratislava Rally 2016
tak ako pise HoGo. Dostanes A4 plnu bodov (suradnic), ku kazdemu bodu sa viaze otazka (co je napisane na pamatniku, rok, pismeno atd). Ulohou pretekara je prejst co najviac bodov a odpovedat na otazku. Na konci sa zrataju spravne odpovede a podla nich sa urci vitaz. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
cize ked tomu spravne rozumiem, tak nepotrebujem Garminale staci telefon s nejakou aplikaciou, co ukazuje GPS suradnice a nemusim to do tej navigacie ani nahadzovat, len si odcitavat podla severnej sirky a vychodnej dlzky, ci mam ist na vychod, alebo na zapad (resp. sever/juh) hladat najblizsi bod? |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Garmin sa odporuca kvoli tomu, ze tam mas aj mapu s polnimi cestami. A teda nejazdis krizom-krazom. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
tam ti staci aj normalna navigacia....jazdili sme to s garminom, mali tam vselijake topomapy a boli sme z toho uplne v lese Upravené 1 krát. Naposledy upravil onee (01.05.2016 22:45) |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Tyzden po pilisceve a tyzden pred chorvatskom. Ja uz na ten viked nieco mam, tak mozno nabuduce. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Kto tam idete, mate okrem startu podrobnejsie info? Registracny poplatok uhradeny, vieme zatial len kde sa startuje, ale radi by sme si zabezpecili ubytko, nechce sa nam tahat stany so sebou. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Ja idem ako nováčik. Mňa by tiež zaujímalo ubytko zo 14. na 15. Ja sa presúvam v piatok na večer k Budapesti, tam kamarát zajednal nocovanie a ráno štart. Upravené 1 krát. Naposledy upravil eSCePalo (03.05.2016 12:37) |
Budapest-Bratislava Rally 2016
@ ghandy: start je v Budapesti o 7.00 v sobotu, takze je asi lepsie prist v piatok a prespat. So soboty na nedelu bola moznost ubytovania v kempe kde je aj ciel prveho dna, ale ten je uz obsadeny. Ja miesto na tuto noc tiez nemam, zhanam v okoli nieco. Organizatori mi napisali ze je to Gyor, oblast Gyorszentivan. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Re: janoval: Janoval Ty ani nešpekuluj chlape!!! |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Re: Landal: Miusy mam obute, ale po pilisceve neviem ako budu vyzerat tie gumy, asi budem musiet prezut zas. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Ideme 2ks, teda 2 motorky, trocha sme zavahali, ale nechceli sme spat v stane, aj ked ta noc v kempe nam bude asi luto. Pozhaname si ubytko v okoli, aby sme boli sviezi na starte. |
Budapest-Bratislava Rally 2016
Takze, pobalane. Zajtra vyrazame. Ide nas 7 ks stvorkoliek. Pre nas je to treti rocnik co ideme. Fajn pojazdenie, hlavne legalne a super zabava. Nic co by ktokolvek nezvladol, relax. Zazili sme bahno aj neskutocny prach. Tento rocnik vyzera ze sa prasit nebude Upravené 1 krát. Naposledy upravil yenkie (12.05.2016 12:14) |
Budapest-Bratislava Rally 2016
taaaak sme doma. Obrovska vdaka E.S.QUAD.RA team-u. Skvela partia a uzasni ludia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Khadartsev (16.05.2016 19:18) |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!