ISSN 1336-6491 | Online: 2672 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29877
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17651)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Bosnian Warrior rally 2017 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Enduro - Bosnian Warrior rally 2017

Kedy:25.09.2017 10:00 až 29.09.2017 19:00
Kde:Bosna a Hercegovina
Kto:Martin Laňďal Landl (Landal) vás pozýva
Kontakt: landl@lanhelp.eu
Druhý ročník veleúspešnej navigačnej rally. O prvom ročníku sa môžete dočítať tu:
Bosnian Warior 2016 - neskutočne vydarená Rally akcia za nami

Prológ + 4 etapy
Jazda podľa itinerára
Štartovné 222,- Eur

Odporúča jedenásť z desatich Laňďalov!

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
30.03.2017 10:00

Bosnian Warrior rally 2017

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Len upriamujem pozornosť na túto akciu. Registrácia už beží a kapacita (50 štartujúcich) sa napĺňa.


03.04.2017 15:37

Bosnian warrior 2017

JanyMitro
 Edvenčr 

Ikona

Ahojte.
Nedostal som sa Klacany 2017, tak som sa prihlasil na BW 2017.
Zaregistrovany som...aaaale teraz riesim ako sa tam dostat :-D
Verim ze pojde viac ludi z vychodu...viem ze je este skoro toto riesit...ale viem sa s niekym dat dokopy a zviest sa?
inak musim riesit dodavku z pozicovne a nie je to lacny spas. Moja dodavecka by takuto cestu nezvladla.
Dik


03.04.2017 18:38

Re: Bosnian warrior 2017

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: ian678: si nedostupný, prosim zavolaj mi, dik


30.05.2017 16:04

Bosnian Warrior rally 2017

copo
 Edvenčr 

Ikona

tak som sa nahlasil


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »