Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10094)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bosnian Warior 2016 - neskutočne vydarená Rally akcia za nami

Pridané: 27.09.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 13089 [Šport - Rally]

Pri jazere Boračko neďaleko bosnianskeho Mostaru dnes začíname štvordňovú orientačnú rally pod názvom Bosnian Warrior. Slovenská výprava je až 15-členná.

Text: Landal
Foto: Landal, Tomáš Hajduch - Awia, copo

Pekný zostrih a ukážka tratí, na ktorých sme počas tohto týždňa jazdili. Ako povedal Heugi: "Bolo sa kde zaj....ť"... Inými slovami jednou nohou vždy v priekope... Na šutroch ktoré moc nedržali a na kameňoch, ktoré natriasali. Pomaly sa nedalo a rýchlo to bolo extra únavné...

Video: Bosnian Warrior 2016

Tretia etapa - mierne skrátená na cca 210 km:

Posledná etapa mohla byť oddychovka, ale kilometre tomu nenasvedčovali. Našťastie cesty boli skôr rýchle a dalo sa páliť. Etapa sa zaobišla bez veľkých problémov a všetci slováci úspešne dorazili do cieľa.

Druhá etapa - 255 meraných km

Píšem z mobilu, tak stručne. Etapa nádherná, rýchla. Boli aj trialky ale menej. Prišli prvé vážne problémy. Josip mal ťažký výlet do lesa. Skončil v nemocnici a teraz už je na ceste domov na operáciu ramena. Cacho má narazenú nohu lebo ho vo výjazde zaľahla motorka, aj on skončil. Awia v tom istom výjazde otočil moto hore nohami a kruto vytunil roadbook. Ostatní sme OK.

3. etapa - takto sme núdzovo opravili rozbitý držiak roadbooku a tripmastra - - Bosnian Warior 2016

Etapu všetci zvládli pred večerou a nič zásadné nebolo treba opravovať. Awiow kokpit sme mali za hodku vyriešený.
Dnes posledná etapa a 209 meraných.

Laňďal

Prvá etapa - 205 meraných km

Prvá etapa prekvapila mnohými kamenistymi a priam trialovymi usekmi. K tomu vyjazdy ako hrom a nechýbala porcia bahna. Mišo Dobiš mal smolu utrhol dušu v kamenitom výjazde asi na 40km, s copom tam narvali čačinu a zišli do dediny. Dodo kotrmelcoval a má narazenu ruku, asi ale odštartuje. Pretekári prisli do bivaku až za tmy, bolo to náročné. Special zvladli najrýchlejší za menej ako 5h az po 9h. Dnesna etapa je najdlhšia ale skrátená o 25km - SS cca 260km.

Ideme jazdiť. Zdraví Awia

Aktualizácia po prológu

Všetci máme odjazdené a pokračujeme v preteku.

Prológ - Bosnian Warior 2016

Dopoludnia sme absolvovali prehliadku protiatómového krytu v Kojnici. Určite zaujímavé, ale myslienkami sme už boli na štarte prológu. Ten sa ukázal ako pomerne náročný výjazd na kopec Borašnica vo výške 1800 metrov. 21 km stúpania, v druhej polovici po slušných šutroch. Nebola to nejaká vražda, ale všetci sa zhodli, že snáď nebudú takéto celé etapy.

Ráno som písal, že naša výprava je 15 členná, ale jazdcov máme 12. Už riešime prvé strihnuté šróby a stratené pružiny. Zatiaľ nič podstatné. Z SVK jazdcov som dnes mal problém asi len ja, kedy ma pred veľkou skalou uprostred cesty „šmiklo“ zadkom do prava a narazil som čelne do skaly. Našťastie som len zrovnal rajdy a pokračoval ďalej, aj keď hodne rozhodený.

Prológ mala byť len taká zoznamovačka, ale dvaja jazdci ho nedokončili. Honza Michek prerazil dekel spojky a dôvod vyradenia druhého jazdca nepoznám.

Výlet offroad do Mostaru - Bosnian Warior 2016

Včerajšok bol venovaný zoznamovaniu s miestnymi terénmi. Namiesto plánovaných 50 km na zahriatie sme si dali 115 km výborného jazdenia, s asfaltovou zachádzkou do Mostaru. Nie sme predsa kultúrni barbari, a Mostar máme za kopcom.

Výle offroad do mostaru - Bosnian Warior 2016

Šotoliny sú široké, zväčša hodne rýchle, ale zároveň zradné. Motorky nám plávajú ako parníky, a znovu sa potvrdzuje, že na šotoline proste pláve každá pneu. Náročné sú hlavne zjazdové serpentýny, pretože predok má silnú tendenciu ustrelovať. Kade-tade sú rôzne prekvapenia, ako skryté skaly v tráve, padnuté stromy, závrty hneď vedľa cesty a podobne.

Bosnian Warior 2016

Navigácia zrejme náročná nebude. Prológ má 21 km a len 10 políčok v itinerári. Je to dôsledok jasných ciest, kde nie je kam odbočiť. To však znižuje šance na výsledok nepaličských jazdcov.

Faktor „partia“ funguje výborne. Všetci sa poznáme zo slovenských XL akcií. Dnes nás čaká dopoludňajší výlet do bunkru maršála Tita neďaleko mestečka Konjic. Štart prológu je o druhej poobede.