Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 744 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk DS auto VR46 - motosvet.sk

ChopperStyle-01-2018-side

Adamoto skútre

Biopalivo v budúcnosti - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.

Značky: Video, Foto, Audio, Hra, Test, Kaskadér, Nehoda.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBiopalivo v budúcnosti - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.02.2018 12:43

Biopalivo v budúcnosti

Biri
 Veteránista 

Ikona

Hurá !!!
O osemnásťtisíc sto rokov (áno 18103) končí palmový olej v pohonných látkach.

www.enviweb.cz/rss/160176

Tak taký hrubý preklep v takej dôležitej téme som už dávno nevidel !





02.02.2018 13:16

Re: Biopalivo v budúcnosti

Toman
 Skútrista 

Ikona

Akurat ze Biolieh stupne z 5% na 10%....


02.02.2018 14:26

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

EU to vobec nezachrani, lebo cela Azia, Afrika a Juzna amerika, rada prida hociaky olej do paliva, alebo nan priamo jazdi. Je uplne jedno, ci sojovy, palmovy, alebo velrybi, proste je to palivo.
V EU specialne, zaviedli vysoke kvotovane ceny na rastlinne oleje, aby ich ludia netankovali priamo do aut.
Boli casy, ani nie pred 10 rokmi, ked ludia jazdili bezne na repkove oleje z Tesco, alebo na zlkle oleje preskladovane slnecnicove.
Na juhu EU, sa stavalo bezne, ze sa pouzival nespotrebovany olivovy olej, alebo sa metylesterovali rastlinne oleje na ucely pouzitia v spalovacich motoroch.
U nas odpalili cukrovary, aby sme ani nahodou v kolonii EU, nemohli vyrabat lieh, ako palivovu nahradu.
Pretoze ak by tomu tak bolo, bez ohaldu na kvoty uvalene na vyrobu cukru, liehu by sa dalo vyrobit obrovske mnozstvo a palivo, ako je E85, by sme z radostou liali aj do moto, keby malo cenu okolo 0.9eur-liter.
Problem su ale dane a monopoly, plus lobby a byrokracia v EU.
Z ekologiou to nema nic spolocne.
Cize my sme o palivo buducnosti prisli a stalo sa pre nas palivom minulosti, vdaka cinnosti Eastern sugar.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (02.02.2018 14:27)


02.02.2018 16:15

Re: Biopalivo v budúcnosti

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trt.
Akciová spoločnosť Enviral bola založená v roku 2004, ako prvý výrobca bioetanolu na Slovensku. Komerčná výroba bola v podniku spustená už v júli 2007. Aktuálna ročná produkčná kapacita predstavuje 145 tisíc m3 bioetanolu.
Trt.
20. 12. 2017 - Slovenský producent bioetanolu Enviral dostal povolenie na výstavbu leopoldovskej prevádzky na výrobu bioetanolu druhej generácie.
Trt.
Poľnoservis Leopoldov (Slovensko): 70-tisíc ton repkového oleja na výrobu bionafty
Meroco Leopoldov (Slovensko): 110-tisíc ton bionafty
Rossi Biofuel Komárom (Maďarsko): 160-tisíc ton bionafty
Etanol Energy Vrdy (Česko): 70-tisíc kubíkov bioetanolu
Trt.
Závod na biopalivá z dreva bude v bývalom Chemku
Prvá rafinéria na výrobu biopalív druhej generácie by mala vyrásť na východe Slovenska neďaleko Košíc v bývalom závode Chemko Strážske. Skúšobnú prevádzku by mali spustiť už koncom budúceho roka. O dva roky by sa totiž už mali do palív primiešavať biopalivá druhej generácie - teda z dreva, lístia, kôry či zo slamy.




U nas odpalili cukrovary, aby sme ani nahodou v kolonii EU, nemohli vyrabat lieh, ako palivovu nahradu???????


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (02.02.2018 16:16)


02.02.2018 17:17

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: egres2:
A z coho sa vyraba ten bioethanol dnes?
Z repy a krumpli to nebude.
To je problem.
Ze v dobe kvotacie vyroby cukru z repy cukrovej, sa dala spracovavat cela repna kampan na lieh.
Nebolo treba pestovat koli liehu kukuricu a koli MERO repku, ktora v podstate likviduje polnohospodarstvo ako take.
spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/183554-eastern-sugar-...
Proble je, ze sa likvidovali prevazne tie najvykonnejsie a najefektivnejsie cukrovary.
Ku tomu suvisi aj orientacia pestovania plodin, infrastruktura, procesy v cukrovych kampaniach.
Bez ohladu na to, ze cukru bol prebytok, tak cukor sa da zjest, lieh v najhorsom vypit, to v SR nevidim ako problem.
Problem je, ze repky sa nazrat neda.
Druhy velky problem su dane spotrebne.
Ak biopalivo, alebo primes v PHM, alebo topnych olejoch, sa zdanuje rovnakou danou spotrebnou, ako ropne produkty, je niekde chyba.
Okrem ineho kukurica, na rozdiel od repy, je velmi narocna plodina, nielen na ziviny, ale aj na vlahu, musi sa chranit chemicky a to zase sa prejavi casom na zamoreni pody, vody spodnej a tak stale dokola.


05.02.2018 10:35

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Keby sa biolieh nevyrabal z kukurice, tak by nebol zitny ostrov zamoreny zeazinom.
Sice mame na co jazdit, ale nebudeme mat jedneho dna co jest a este pred tym ani co pit.
Repka olejna je este vatsi problem, ako kukurica.
cs.wikipedia.org/wiki/Herbicid
sk.wikipedia.org/wiki/Atraz%C3%ADn
spravy.pravda.sk/regiony/clanok/211299-v-dunaji-nasli-n...


05.02.2018 20:31

Re: Biopalivo v budúcnosti

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Je to chore uz v zarodku. Pestovat na poli akoze benzin-naftu des.

To tromfne uz len spekulacia kurit zrnom...aj to tu bolo pred casom...a to vsetko kvoli spekulantom.... I-GRR

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SO545 (05.02.2018 20:33)


13.02.2018 19:51

Re: Biopalivo v budúcnosti

Magy
 Edvenčr 

Ikona

a máme my motorkári vôbec právo riešiť a súdiť ekologiu a podobné veci, keď využívame fosílne palivá len kvôli nášmu rozmaru?


13.02.2018 20:17

Re: Biopalivo v budúcnosti

Biri
 Veteránista 

Ikona

MNE LEN TEN DÁTUM (ROK) BOL SMIEŠNY V NADPISE TOHO ČLÁNKU, NA KTORÝ SOM VLOŽIL LINK !!! ????


13.02.2018 23:46

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Biri:
No vidis a aku debatu si rozputal...
Ja jazdim v pohode na 85% kukurice a 15% benzinu.
E85, je dobre palivo, akurat sa nesmie dlho nechavat v nadrzi, lebo je hydroskopicke.
Ale na trasu dlhu, kde spotrebujem celu nadrz, alebo aj viac, tak kludne pouzivam.
Ma to podla mna celkovo lepsi vykon, ma to viac ako 100oktanov. Aj spotreba je malinko lepsia, cena bola minuly rok pod 1 euro na liter..
Problem je, ze na to treba upravit aj palivovu sustavu.
Minimalne gumove hadice na bezne paliva nabobtnavaju.
Ale nabobtnavaju aj vdaka pridavku mensiemu, ako 10%, takze ja som neriskoval a hadice mam teflonove, opletane, lebo uz davnejsie som mal problemy a na E85 som nejazdil.

Problem je, ze to ma svoje ale.. Keby to nevyrabali z kukurice, ale z repy, povazoval by som to za domaci ekologicky produkt. Takto je to lacne palivo, za cenu ktoreho teraz na zitnom ostrove, piju vo vode zeazin.


14.02.2018 9:07

Re: Biopalivo v budúcnosti

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trt.
Atrazín je od 1. augusta 2005 zakázané používať na základe rozhodnutia Európskej komisie 2004/248/EC
Akciová spoločnosť Enviral bola založená v roku 2004, ako prvý výrobca bioetanolu na Slovensku. Komerčná výroba bola v podniku spustená už v júli 2007

"Problem je, ze to ma svoje ale.. Keby to nevyrabali z kukurice, ale z repy, povazoval by som to za domaci ekologicky produkt. Takto je to lacne palivo, za cenu ktoreho teraz na zitnom ostrove, piju vo vode zeazin."

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (14.02.2018 9:07)


14.02.2018 10:52

Re: Biopalivo v budúcnosti

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , takže to vlastne jazdíš na bourbon .
Konzumenti pri nejakom Danovi tzv. znalecky pokyvkávajú hlavami a tvária zasvätene , no a ty tým proste kúriš . [dobre] :-)


14.02.2018 21:20

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: egres2:
A ten zeazin, sa dostal do pody koli pestovaniu kukurice, alebo repy?
Pokial viem, tak zeazin, by repu aj krumple zabil.

Mne sa nepaci to, ze sme boli cukrovarska velmoc, Pripraveny na cukrove kampane naozaj vo velkom.
Aj krumpli bolo viac, ako sa dalo zjest.
Dnes mame prd, ale pestujeme repku, ktora sa neda zrat, alebo kukuricu, hadam aj GMO, aby sme mali palivo.

keby sme mali tie vymery repy a krumpli, mohli sme mat aj palivo a aj sme mali co jest.
Ja viem, ze je to populisticke tvrdenie, ale mne repka nechuti a krmit sa stym svina neda.
Tou GMO kukuricou asi ano, ale ona sa nedodava ako krmna, funguje to nejak inak.

No Brazel, odhalil si ma. Jazdim na whiskey, alebo bourbon.
Z trochou benzinu, aby to chutilo aj motorke.
U nas sa ale E85 nepredava.
Najblizssie to maju v CZ, najlacnejsie v sieti Tank Ono.


15.02.2018 9:00

Re: Biopalivo v budúcnosti

egres2
 Bahniak 

Ikona

Trt
2012 2013 2014 2015 2016 2017

Výmera (tis. ha) 19,74 20,33 22,21 21,52 21,48 22,20
Produkcia buliev (tis. t) 894,46 1 144,61 1 550,22 1 205,45 1 506,94 1 198,80
Slovensko -cukrová repa

Pre optimálne využitie výrobných kapacít oboch cukrovarov v SR je potrebná výmera 20 000 až 22 000 ha, ktorá je v posledných piatich rokoch vďaka stabilnej pestovateľskej základni udržiavaná.


15.02.2018 13:49

Re: Biopalivo v budúcnosti

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

www.cukr-listy.cz/on_line/2012/PDF/158-162.pdf
hnporadna.hnonline.sk/analyza/173815-preco-je-cukor-po-...
www.vuepp.sk/dokumenty/komodity/2006/cukor2.pdf

Obavam sa, ze kvoty nepustia vatsie vymery, ako 24.000ha.
Kedysi toho bolo nasobne viac.
Cukor je super vec. Da sa jest.
Aj tak je ale zbytocne drahy, to by asi nevadilo, keby to nesposoboval pokriveny subvenciami a dotaciami regulovany trh.
Vadi mi, ze namiesto spracovania repy na palivo, radsej zrusili cukrovary.

Inak cela debata je irelevantna, ja si to uvedomujem preto, ze vlastne u nas sa E85 nepredava, alebo ak aj predava, neviem kde a asi nebude stat pod 1eur-liter.
Lebo kleptokracia v SR by asi nezniesla pocit, ze vypocet spotrebnej dane na akukolvek PHM, sa bude menit v pripade primesi biozlozky a v pripade, ze E85 sa sklada z 85% liehu, nieje mozne ho zdanovat ako ropne latky, vysokou spotrebnou danou.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.