Anketa:
Najsledovanejšie videá:
roztaveny kontakt na akumulatore - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky
Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuroztaveny kontakt na akumulatore - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokroztaveny kontakt na akumulatore
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Toto sa ti moze stat na hoc akej motorke so zvysenym prechodovym odporom na kontakte. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
V zivote som nepotreboval dotahovat kontakt na akumulatore na ziadnom vozidle. A na dobijanie mam napevno spraveny konektor, takze sedadlo nedemontujem. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ale toto neni original akumulator? Ten ma iné kontakty. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: sakosato: To je jedno. Problem je vo vysokom prechodovom odpore, zrejme nespravna montaz. Ako uz spominal Janoval. Jednoducho ked ten kontakt medzi terminalom baterky a koncovkou na kabli nie je dobry, ci uz malo zatiahnuty alebo znecisteny/zaoxidovany, je tam vacsi odpor a startovaci prud nasledne vytvara obrovske stratove teplo. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (28.04.2021 10:57) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
"A na dobijanie mam napevno spraveny konektor..." |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Ty koki.....nebol tam T-1000 ? mozno sa po ten kusok vrati |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: sakosato: to je dobra poznamka. Ak niekto znasilnil kabel o 90º , tak ta koncovka sa mohla uvonit, ako poznamenal w4tch0 |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Kua chlapi to nieje sranda. Teplota topenia olova je cca 330 stupnov. Toto treba seriozne preskumat. Opravit sa to da tak ze cely kontakt zalejes sadrou potom mini bruskou obrusis sadru do tvaru kontaktu a zalejes olovom. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Toto sme riesili vo firme cca 15 rokov dozadu. Poziar auta, kontakty na baterii neboli dotiahnute spravnou silou Nm. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
AHojte. Necakal som tolko prispevkov. Bolo to viac menej na pobavenie. Problem je inde. Pravdepodobne v startery. To sa uvidi coskoro, ide to na rozobratie. Vysvetlenie: motorka ma problem so startovanim od novoty, Technik v HD BA povedal, ze to je normalne, ze starter ma problem pretocit motor, ze to tak tazko bezne startuje. Ked som vsak na zraze videl, ako chlapik rovnaky motor nastartoval na brnk, pochopil som, ze nieco nemam s motorkou v poriadku (od vyroby). Zial, dvojrocna zaruka bola uz vcudu. VYmena bateria za novu problem nevyriesila. Startovanie cez baterriu z nakladaku tiez. Preto to vyzera na starter. Starter sa velmi trapi. Nevie motor pretocit. Potom sa dostane do polohy, ze zastavi, zhasne elektrika a na baterii namerate 3V. Pokym ju neodpojite. Proste ide do skratu. Preto ten obrovsky prud, preto to prehrievanie, preto to roztavenie. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ak by si musel menit starter, tak si zisti z akeho modelu pasuje silnejsi. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: neviem ci si spominas na jedno video kde awia startuje svoju staru hajtru..jak tak lenivo pretaca tym motorom.... tak ak je to takto,tak su to puzdra na starteri a ..mal som to aj na aute takto.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (28.04.2021 16:41) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: cruelbody: Ten štartér som nakoniec vymenil, najpr odišla vytlačovacia cievka ale stále točil slabo... Výmena štartéra pomohla. Už točí pekne... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Vidicon - nemusi to byt starter, ja by som pozrel aj startovacie rele. Mal som nieco podobne na Caponorde. trapilo sa to niekedy sa aj uplne zastavil starter. vymenil som to za vykonny solenoid a tocilo to ako po masle. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Junior (30.04.2021 11:16) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: cruelbody: ak mate link poslite, nevidel som ho. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Awia: juj mohol si zmerat puzdra..iste boli za servisnym limitom |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: duggo: Problem v tomto pripade nie je v znacke ale v schopnostiach a pristupe (mnohych) slovenskych servisov. Ked clovek donesie nieco co zjavne nefunguje uplne ako ma a presviedcaju ho ze to je OK, zavada sa neprejavila a podobne miesto aby problem vyriesili. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: haha , presne tu bateriu mam doma. Kupil som ju minuly rok okolo velkej noci lebo povodna nejak tazsie startovala tak reku pre istotu nech mam doma novu. Nakoniec bateria prezila celu sezonu. Na vianoce kamarat chcel pocut tu kopu zeleza, starter len trocha zacvakal a NIC . Tak som ju dal na starost panovi menom Noco, bateria si presla zopar desulfacnych cyklov a po vlozeni nastartovala tak jak nikdy predtym. Stale zije a nejavi znamky ze by nestihala ani po niekolkych startoch v kratkom casovom useku. Nova bateria sedi v skrini a caka nenaliata kedy pride jej cas. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: RadoR6: mam Optimate 4, tam su vsetky tieto funkcie v sebe, moje akumuilatory si ziju ako v bavlnke, ani manzelka nema taky dobry vibrator |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: to napätie by malo byť vyššie, ale ak mam pravdu povedať na oboch VFRkach som menil regler, tak isto aj na Caponorde, dával som ten Český myslím ignitech ci ako sa to volalo. Na tejto Aprilii zatial ide |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Nevadi ! Ale za to vies vlozit obrazok na motoride ! Co by za tu schopnost ludia dali. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Optimate poznam, su to dobre nabijacky. Staru nabijacku mam Optimate 3 SP, vzdy som s nou bol spokojny az na to ze mala automaticku a nie manualnu desulfaciu. To mi bola schopna dat jedina Noco nabijacka plus ako jedina na trhu (pokial viem) nabijanie litiovych baterii. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Nepoznam tieto moto, ale nemoze hnevat dekompresor? |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
nema to dekompresor |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: S ohladom na to, ze su to starty s novou baterkou Uz prvy start ide velmi zle. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Duggo... hnevas ma... skusali sme to s bateriou z nakladiaku...pisal som, ze ich udrziavam stale naplno nabite... aj tato nova je plna... takto to startuje, ked je to studene... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Ja ta nehnevam, hnevaju ta zhasinajuce budiky pri starte. Ako keby bolo - 20 |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
aj mna... je to kram, chyba je v napise na nadrzi, ako vravel Vadim za svojich aktivnych cias... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Je to uplne proste.. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
OK. Takze vtipne zazitky s HD pokracuju pri pokuse kupit novy starter: |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Neyznam sa v znaceni modelov HD, ale zrejme dobre vedia o tom, ze do niektorych modelov dali slaby starter, ked predavaju taketo +15% KIT-y |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: RadoR6: Aj Tebe takto lenivo pretaca? Ze niekedy toci poriadne a niekedy lenivo? Pozeral som videa z brejkautami a ziaden takto tazko nestartoval....aby svoje vysetrovanie nezalozili na zlom zaklade .... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Tu som nasiel podobny start |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ale dve tretiny startovali dobre....stale to vidim na tie puzdra..boch zna z jakej piči ich dovazaju a akej su kvality |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Prezradim vam tajomstvo, starter nieje len vymenny diel, ale aj diel opravitelny a to aj primitivnymi metodami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.05.2021 23:56) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: myslím že s tými cenami Trump nemá nič spoločné. To je čistá zlodejina EU. Gripy co mam (Diamond black) v USA $100(€82), cena v Európe €130. Chcem kúpiť tuner Powervision. Cena v USA $450 (€370), cena v Európe €480-550. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Merlin00: Startex motocyklove statery neopravuje, volal som s nimi. Google ukaze viac servisov starterov v BA, ale bez recenzie nejdem nikam, to radsej kupim novy afermarket za 300 Euro. Jedine, ze by si niekoho odporucal v BA, ze su urcite dobri aj na motocyklove startery. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: RadoR6: S tymi cenami HD ma Trump vela spolocne. Kedze EU zaviedla specialnu tarifu pre dovoz HD (a par dalsich "Made in US") ako odvetu po tom ako Trump zaviedol specialnu tarifu pre dovoz ocele a hlinika do USA. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (11.05.2021 9:32) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Re: w4tch0: diky za vysvetlenie. Našťastie už mám "nakupene" a aj vysperkovane bez ďalšieho plánu modifikacii. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Update: startovanie na dalsich 2 motorkach malo podobny priebeh, ale teraz je teplo. Novy akumulator bez nabijania nastartoval uz viac ako 20-30-krat. Proste zahada. Tak som sa rozhodol kupit novy starter a vymenit ho, ked je to uz rozobrate. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Hm, asi ano, ten starter z auta, pouzivaju asi len BMW.. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ja sice nemam roztaveny kontakt ale doslo aj na mna. Stiahnem plachtu zalozim baterku zapnem kluc kukam na voltmeter ze 12,4 ta ze dóóóbre. Klasika - sytic - decompresor - spojka a start. Ááá nic. Len cvak a bzzzzz a voltmeter ze 000 V. Hlavne ze som ju cele doobedu dobijal. Neviem aka je stara ja ju mam 2 roky ale este vo february som snou nastartoval. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Takze, dievcata a chlapci, vymena startera vyriesila, zda sa, moj problem. Takto to startuje po novom: |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
jo, a dakujem pekne vsetkym, co prispeli do diskusie a poradili! |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ahojte, |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
ja to vidim tak, ze sa ti msti duch VFR za to ze si ich opustil |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: taze ju podvadzas s inou rovno pred jej ocami hej? a este sa cudujes ze ti robi napriek? |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Aký akumulátor tam momentálne máš? |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Vidicon: Ahoj, čítal som už dávnejšie tvoju tému ohľadom roztaveného kontaktu a ťažkého štartu na HD. Otec má sporster 883 iron 2009, vždy keď to štartoval som mal pocit že s toho nič nebude ako to horko ťažko pretáčalo motorom.. Ale ideme pekne po poriadku, rok 2009 - originálna batéria od HD, v roku 2015 druhá batéria zvolil som Yuasa na základe toho že niekde sa dáva aj do prvovýroby moto, a ideme do roku 2021 (7 mesiac) otec musel mat HD napojený na nabíjačku CTEK aby to naštartovalo, na základe tvojej témy som mu hovoril že asi to bude štartér, zvlášť aj pre to že som našiel že sa origo predávajú o 15% silnejšie, ale dohodli sme sa že pôjdeme od najlacnejšej súčiastky ktorú môžeme vymeniť a tou je batéria, zariskovali sme a kúpili SKYRICH Lithium, od namontovania batérie je zatiaľ kľud, nemám pri tejto batérii ani postreh že by tam bolo to počiatočné zaváhanie (naštartujem alebo nie). Takže za mňa určite doporučujem lithiovú batériu do HD. Parametrami to bolo takto: originál HD batéria štart. prúd - 225Ah, yuasa - 200Ah, a lithiova Skyrich - 240 Ah, niekde na nete som našiel že sú aj silnejšie no boli to zahranične stránky, A ako ďalšie plus bolo pre nás že je celkovo o niečo menšia tá batéria a brutál ľahšia, Yuasa - 4.6kg, Skyrich LI - 1.1kg. Skús zvážiť, neviem či to je určite aj tvoj prípad, ale podla mňa HD potrebuje riadny štartovací prúd na to aby naštartoval tu lokomotívu. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: sakosato: Myslim, ze Exide, tu istu, co som uz mal, zrejme AGM ETX20HL-BS, ale musim pozriet. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Tu www.harley-davidson.com/us/en/shop/Lithium-LiFe-8Ah-Bat... ked si otvoris reviews, tak sa hodne nadava na zivotnost. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Ked uz, tak presnejsie je to LiFePo4. Vo svojeje podstate su vo vela veciach velmi blizke klasickym LiIon bateriam ale maju iste vyhody. Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (07.10.2021 12:09) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ahoj, na jednom z mnou uvedenych linkov pisu, ze problem je nabijacka s desulfataciou, ta sa pouzit nesmie. A potom, ze maximalne napatie nesmie prekrocit tusim 14V, na to treba si pozor dat. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Motorka dava bezne 14,1 ~ 14,2. Nabijacka 14,5 ~ 14,7. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Tak to je silná káva . Kúpiť si novú motorku a toto riešiť,tak to musí byť ozaj láska k značke. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: patrik411: ahoj, 1) aj keby ma to nasrdilo tak, ze by sa mi motorka zhnusila, nie som z tych, co by motorku predal so zavadou a zamlcal ju, 2) zaruka uz neplati, je len 2 roky, 3) neda mi to a chcem problemu prist na korienok, 4) pomoze to aj inym, co maju podobny problem. S laskou to vela spolocne nema. Odkedy HD robi tie nove, vodou chladene motory a elektromoto, tak na mojom rebricku klesla poriadne dole. Ale to radsej nerozvijajme, ostanme pri teme, to bolo len ohladom tej "lasky" |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: pekný pristup . HD nie je moja "srdcovka" a kúpil som ho lebo ma zaujal. Zatiaľ som spokojný. K teme... motorka teraz pri prvom chladnom štarte štartuje trocha ťažšie, ale to bude batériou. Ako som spomínal vyššie, batéria bola prinesena nazad z údolia smrti už minulý rok a koli tomu som kúpil novú Exide. Fungovala celý minulý rok a funguje aj teraz. Predpokladám ale ze jej životnosť je na konci takže na budúci rok nalejem batériu co už rok a pol odpočíva v pivnici a uvidím ako pôjde. Ale ďalšia po nej už bude litiovka. Na moje prekvapenie, batéria v aute co mala minulý September 5 rokov a po 6 mesačnom státí auta bola privedena naspäť k životu podobne ako batéria u motorky (nabíjačka NOCO Genius G3500) po uplynutí celého roku stále funguje. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ahojte, |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
PS: novy akumulator bude mat 7 Ah a startovaci prud 420A, takze 0.8A to nabije za menej ako 10 hodin, ale aj tak mi to vrta v hlave tie nabijacky... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Najprv si over ci ta baterka ma naozaj 7Ah a nie je to nejaky "Lead acid equivalent rating". Co sa nabijacieho prudu tyka, tak okolo 0,3C - 1C sa zvykne udavat ako tolerovany charge rate pre LiFePO4. 1C sa pri baterii s kapacitou 7Ah rovna 7A, asi by kurila jak besna pri takom dobijani. 0,3C je potom 2,1A. Zrejme bude nejake info okolo nabijania uvedene aj priamo na baterke alebo v dokumentacii k nej. Kazda bateria je trochu ina (trochu ina chemia, trochu ina fyzicka stavba, ine usporiadanie clankov atd. a optimalny prud sa dozvies vzdy akurtat tak z datasheetu vyrobcu ) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Dik za odpoved. Technicky list k baterii uz mam. Tam pisu: standard charging current 3.5A, maximal 28A. Hehe, tych 28A by to nabilo jak blesk (podla datasheetu za 6 minut na 90%). Z tohto listu mam aj tych 7Ah. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: pozr sai aj po Noco genius 5. Mozes pouzit aj na olovene baterie plus ma odsirovaci mod. |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Re: Vidicon: Z technickych parametrov to vyzera, ze Optimate 2 duo ma sice vyssi nabijaci prud a je urcena aj na Pb aj na Li baterky, ale z hladiska funkcii v ramci ponuky Optimate je to skor entry level nabijacka ("Bronze"). Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (23.09.2022 20:05) |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Ja mam optimate tusim 6 a nabija aj start/stop baterky. Vyskusane. Zatial bez poziaru a zhanobenych kontaktov....ale som opatrny... |
Re: roztaveny kontakt na akumulatore
Tak som hrdy majitel novej LiFePO4 znacky Skyrich a nabijacky Optimate Lithium LFP 4s 0.8A. Ide sa na to, podla skusenosti kamaratovho kamarata v rovnakej motorke by to malo problem so startom navzdy vyriesit... |