Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1238 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18930)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13572)

Články -

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4065.

Včera - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 952 [Novinky - Predstavujeme]

-

Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť

Britská značka predstavila úplne nový nahý roadster strednej triedy Trident 800 , ktorý prináša kombináciu výkonu, štýlu a technológií v kompaktnej, svalnatej forme. Nový 798 ccm trojvalec, nastaviteľný podvozok Showa a elektronika z vyššej ligy robia z Tridentu stroj, ktorý chceš jazdiť každý deň.

 

29.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1865 [Novinky - Predstavujeme]

-

Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!

Ducati predstavuje novú generáciu svojho legendárneho naháča – Monster 2026. Motorka pre tých, ktorí chcú ikonický štýl, moderné technológie a jednoduché, zábavné jazdenie.
Model vychádza z filozofie, ktorá spravila z Monstera legendu: „všetko, čo potrebuješ, nič navyše“.

 

28.10.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2068 [Novinky - Predstavujeme]

-

Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter

Triumph opäť rozprúdil vášne fanúšikov klasiky. Modelový rad Bonneville 2026 prináša modernizáciu ikonických strojov – Scrambler 900, Bobber, Speedmaster, Bonneville T100, T120 a Scrambler 1200 XE. Zachovali si retro štýl, no dostali poriadnu dávku modernej techniky.

 

28.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 789 [Novinky - PR článok]

-

Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026

Dva široké rady zahŕňajú stroje pre deti aj dospelých, pričom každý z nich poskytuje ten najlepší skutočný výkon.

 

26.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1684 [Novinky - PR článok]

-

KTM endurá a motokrosy pre rok 2026

Modelové rady enduro a motokros pre rok 2026 zostávajú na vrchole pódií vďaka filozofii KTM, ktorá sa zameriava na agilné ovládanie a výkon potrebný na víťazstvo v pretekoch.

 

24.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8524 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026

Kawasaki práve teraz večer odhalila očakávanú malú adventúru KLE500 v štýle rally. Vidíme kompaktný, na pohľad ľahký bike, poháňaný skvelým motorom Kawasaki 500 ccm (ktorý poznáme už z iných modelov) Motor je v priehradovom ráme, podvozok 21-17 s poriadnymi zdvihmi. Pozrima sa na ňu lepšie.

 

23.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2058 [Novinky - Predstavujeme]

-

Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení

Ténéré 700 World Raid pre sezónu 2026 dostáva elektronický plyn, náklonovú elektroniku, hliníkové nádrže po bokoch, ktoré sú ľahšie, prepracovaný podvozok a kopec ďalších vylepšení.

 

23.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1380 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina

Zľavy sa pohybujú rôzne, ale až do výšky 90%. Akcia platí na všetkých pobočkách STYX: Vráble, Bratislava, Nitra, Šaľa, Ružomberok a Zvolen.

 

23.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1845 [Bleskovky - Novinky]

-

Polaris predal značku Indian Motorcycle

Polaris Inc., ktorá vlastní Indian Motorcycle od roku 2011 a podnietila jej renesanciu, oznámila 13. októbra 2025 dohodu o predaji väčšinového podielu v spoločnosti Indian Motorcycle.

 

22.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1923 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom

Royal Enfield GT 750 je športovejšia, nová verzia modelu Continental GT, ktorá by mala byť uvedená na trh v najbližšej dobe, pravdepodobne na konci roka 2025. V Indii už unikli fotografie z testovania tohto stroja a spolu s ním sa pripravuje aj Himalayan 750 o ktorom sme už písali..

 

21.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 740 [Novinky - PR článok]

-

GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch

Modelový rad GASGAS trialov TXT, ktorý zahŕňa modely TXT GP aj TXT RACING, prináša upravené komponenty pre lepší výkon a odolnosť.

 

21.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 956 [Novinky - Predstavujeme]

-

Montesa predstavuje novinky pre rok 2026

Spoločnosť Montesa predstavila svoj modernizovaný modelový rad pre rok 2026, čím ďalej posilňuje svoj dôraz na kvalitu, výrazný dizajn a plnenie prísnej emisnej normy Euro5+. Nový rad sa skladá z troch modelov: Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride.

 

20.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 842 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou

Prepracovaná Z650 S prináša novú ergonómiu, rozmernejšiu prednú kapotáž, vyššie pohodlnejšie sedlo jazdca aj spolujazdca a ďalšie vylepšenia.

 

17.10.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2560 [Bleskovky - Novinky]

-

Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025

Royal Enfield pravdepodobne predstaví model Himalayan 750 na výstave EICMA 2025 v Miláne v Taliansku. Po ňom by malo nasledovať jeho uvedenie na trh koncom tohto roka, pravdepodobne na akcia Royal Enfield Motoverse 2025.

 

10.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1671 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F

CB1000F prináša dizajn inšpirovaný retro štýlom typickým pre rad CB a odkazuje na hlavné rysy ikonických modelov z minulosti.

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

KTM 390 Enduro R 2025

Triumph Tiger 660

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »