Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1366 až 1380 z cekového počtu: 4037.
05.10.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13844 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Indian Scout 2015 - proste a jednoducho kus železa
Vzkriesený Indian je čímsi, čo na našich cestách len tak nevidieť. Vyslovene štýlová motorečka, ktorá ma jedinú úlohu: dobre vyzerať. No a popri tom by nebolo na škodu, keby aj dobre jazdila.
01.10.2015 - datadive Čitatelia: 30512 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki GSX-S 1000 ABS 2015 - poriadne zubatá cica
Suzuki ešte na jeseň v Kolíne predstavila naháč s označením GSX-S1000. Bez výraznejšej marketingovej masáže a tak trochu potichu, v štýle zakrádajúcej sa mačkovitej šelmy. V nádhernej MotoGP modrej sme mali to potešenie vyskúšať nového super-naháča od Suzuki aj my. Bude to láska?
29.09.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5472 [Bleskovky - Novinky]

Harley-Davidson spúšťa akciu King of all Test Rides: Jedna skúšobná jazda – výhra a zážitok na celý život
THE KING OF ALL TEST RIDES 1 skúšobná jazda – 1 víťaz – 1 stroj Dark Custom a zájazd do USA
28.09.2015 - Peter Fischer Čitatelia: 7354 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport - ako bolo na prvej gentlemanskej jazde? Výborne!
Do štvrtého ročníka celosvetovej akcie Distinguished Gentleman’s Ride sa po prvý raz oficiálne zapojilo aj Slovensko. Bratislava sa tak stala jedným z viac ako štyristo miest, kde sa táto jazda išla v rovnaký deň – v nedeľu 27. septembra. Mrkni si fotky, ako bolo dobre.
25.09.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6078 [Bleskovky - Novinky]

Už túto nedeľu: Jazda elegantných gentlemanov 2015/ Distinguished Gentleman´s Ride 2015
Už túto nedeľu, 27.9.2015, sa na Slovensku prvýkrát uskutoční unikátne celosvetové podujatie na mieru upravených motocyklov, ktoré dáva „zbohom“ chorobám prostaty. Do Bratislavy prichádza Jazda elegantných gentlemanov 2015/ Distinguished Gentleman´s Ride 2015.
24.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5607 [Bleskovky - Novinky]

Ducati Diavel Carbon 2016 - dizajnová zmena pre nový rok
Novinka pre nasledujúcu sezónu avšak nie kompletne nový Diavel, tak to je redizajnovaná Ducati Diavel Carbon 2016.
23.09.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16397 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

BMW S1000XR 2015 - raketový turista
BMW prinieslo na trh štvrtý model na báze litrového radového motora pôvodne postaveného pre superbike. Ja som mal možnosť toto športové adventure – XR – sedlať niekoľko dní cestou na BMW Motrrad Days 2015. Aká je táto raketa na cestách?
23.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4666 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha YZF-R1 60th anniversary 2016 - výročná edícia v parádnom šate
Je to už akousi tradíciou, že Yamaha z času na čas oblečie niektorý zo svojich modelov do žlto, bielo, čierneho kabátu. Teraz prišla na rad nedávna novinka, superšport Yamaha YZF-R1.
22.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3918 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta F3 675/800 RC - limitovaná edícia Reparto Corse modelov F3
Bohužiaľ RC-éčka modelovej rady F3 sa nedočkajú podobných zmien ako tomu bolo pri hyperšporte F4 RC. Zopár detailov a iné farebné spracovanie, tak o tomto sú F3 675/800 RC.
22.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3264 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta F3 800 AMG Solarbeam - superšport na znak spolupráce s AMG
MV Agusta a logo AMG na jednom stroji nie sú žiadnou novinkou. V súvislosti so superšportami z Varese túto "spoluprácu" pozorujeme už dlhšie, no a teraz tu máme dielo s názvom MV Agusta F3 800 AMG.
21.09.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2600 [Bleskovky - Novinky]

Chris Pfeiffer ukončuje aktívnu kariéru
Chris Pfeiffer zverejnil začiatkom septembra na svojom fb profile, informáciu o ukončení svojej aktívnej kariéry. Jeden z najlepších stuntriderov tak ide do "dôchodku"...
21.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4363 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki si nechala registrovať názov Recursion pre európsky a americký trh
Koncept Suzuki Recursion nie je žiadnou neznámou. Táto motorka s turbomotorom, teda koncpet tejto motorky, je však zrejme blízko toho, aby sa dostal do sériovej výroby.
19.09.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10996 [Novinky - Reportáž]

Otvorenie Harley Davidson Banská Bystrica - Motoshop Žubor - 18.9.2015
Harley Davidson včera večer slávnostne otvoril svoje ďalšie dílerstvo na Slovensku. Priaznivci "amerického železa" sa tak budú môcť odteraz stretávať aj v Motoshope Žubor v novom showroome H-D.
17.09.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5781 [Bleskovky - Novinky]

Veľká fotogaléria: Ducati Monster 1200R - najsilnejšia verzia Monstra
O tejto novinke nemá zmysel veľa písať. Ducati vytvorila nového najsilnejšieho Monstra, ktorý má za úlohu zmazať rozdiel medzi Ducati a ostatnou konkurenciou.
15.09.2015 - Romoto Čitatelia: 5275 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2015
V dňoch 4.-6.9.2015 sa v nemeckom Glemsecku uskutočnil jubilejný 10. ročník „legendárneho Cefe Racer a Clasic Racer šprintu na štvrť míle s medzinárodnou účasťou“.
Predchádzajúce | 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!