Anketa:
Cestopisná kniha - MotoTuláci
ZdieľaťPridané: 12.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7798 [Novinky - Predstavujeme]
Sloboda, dobrodružstvo, nekonečná jazda, krásna príroda a aj nejaká tá erotika. To všetko sa dá zažiť na pravom motorkárskom výlete. Motorkári cestujú rôzne. Veľa je takých, čo majú vopred objednané ubytovanie a presne vedia, kam sa potrebujú do večera dostať. Vedia, čo uvidia po ceste, koľko najazdia, koľko minú peňazí. A potom ich nič neprekvapí. Ale ani nezažijú nič nečakané.
Bubo a jeho partia svoje výlety plánuje len veľmi nahrubo. Asi tak, že vedia, že musia ísť pár dní na sever a potom to stočiť na západ. Potom nejako naspäť a majú na to 10 až 20 dní. Spia raz v hoteli a raz vedľa cesty pri motorke. Ich cieľom nie je, niekam sa dostať, ich cieľom je cesta. No a cestou zažijú množstvo kurióznych príhod, nezabudnuteľných zážitkov a spoznajú zaujímavých ľudí.
Tieto zážitky s rôznych výletov opísal Bubo v ôsmych cestopisoch do cestopisnej knihy Mototuláci. Má nezabudnuteľný štýl a keď knihu začnete čítať, prestanete až na konci. Na slovenskom trhu je totiž momentálne veľká diera. Cestopisné knihy určené pre motorkárov sa takmer nevydávajú. Ani táto by možno nevznikla, Bubo sa rozhodol knihu napísať až na základe veľkého množstva žiadostí od motorkárov.
Päť cestopisov, ktoré kniha obsahuje už v minulosti zverejnil v skrátenej verzii na najsledovanejšom slovenskom webe motoride.sk. Tri z nich získali 1. miesto v ankete Cestopis roka, jeden skončil na 3. mieste a jeden na štvrtom. Zvyšné tri cestopisy sú prvýkrát zverejnené v tejto knihe a čakajú len na vás.
Tu si ich môžete prečítať:
Routes des Grandes Alpes 2009
Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Do Ázie! Na Aziatky!
Ukrajinské rakety
Nebudeme zbytočne veľa písať. Radšej si prečítajte, ako o Bubovych cestopisoch píšu samotný motorkári na fórach motoride.sk:
Zase som sa chechtal, od takého čítania sa nedáá odtrhnúť. Ta sľúbená kniha bude kedy Bubo? Naverím boha som sľúbil, že kúpim 3, ved sa už neondi! Super čítanie, dík.
Klidek
Človeče, čítam to vo vlaku a skoro som sa počúral od smiechu :D
Bohovský výlet a napísané skvelou formou ! Kde sa hrabú tie suché cestopisy "tu a tam som bol, a tu som sa aj odfotil, …" :o
Páčilo sa mi ako ste šírili slovo prostredníctvom knižiek a ten divoch, čo bol s vami... :D Len tak ďalej!
Mzetz150
Bubo, po všetkých tých sterilných slušňáckych a dokonale učesaných cestopisoch ktoré sa ako cez kopírák opakujú na motoserveroch je toto Tvoje dielko skvelou esenciou čistej radosti zo života. Literárne by som ho bez obáv prirovnal k môjmu obľúbenému "Smäd po živote" od Irvinga Stonea. Ešte aj teraz som vysmiaty ako veverica. :D Jediné, čo si raz so sebou vezmeme na druhý breh sú zážitky ;) Hlavné je zo seba sa nepo...ať . :D
Romanka
Motorajďácky J. SATINSKÝ nesklamal, musí to byť veselý človek. Len dokedy mu ešte vydrží Hatátitla...?
Archie
Krásna trasa, super fotky, výborná partia .... ale Bubo, tvoj rukopis je neskutočný. S eleganciou opísané zážitky hodné pera profíka napr. Borisa Filana. Ale ten nie je motorkár, takže u mňa lepšie ako rozprávanie - čítanie od Filana. Každý tvoj cestopis je pre mňa "umelecké dielo" kedy motorkárska duša musí byť na vrchole blaha, inak sa nedá. Díky za tento zážitok.
Miroxvs
SUPER real článok od Slovak Version JULES VERNE
Halu
No, na moju škodu (zatiaľ) čítam málo, ale pri čítaní tohto takmer "frontového" Hemingwaya som 2x menil pampersku. :D
Joffo
Všetky recenzie od čitateľov nájdete na týchto odkazoch:
Diskusia k Routes des Grandes Alpes 2009
Diskusia k Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Diskusia k Do Ázie! Na Aziatky!
Diskusia k Ukrajinské rakety
Na knihu sa môžete tešiť v januári, tj v období, keď motorkári smutne pozerajú na svoje mašiny a na zasnežené cesty. Takto ich kniha aspoň trochu rozveselí... :)
Knihu vydáme v náklade 2.000 ks a budeme distribuovať cez knižné veľkoobchody IKAR a PEMIC, výstavu MOTOCYKEL 2016 v Inchebe a mnohými ďalšími kanálmi cez partnerov projektu.
Staňte sa súčasťou knihy Mototuláci!
Ste motorkárska firma a hľadáte darčeky pre zákazníkov (napr. za nákup)? Chcete ju predávať ako doplnkový tovar a zákazníkovi ju otvoriť rovno na strane, kde budete vy?
Tak využite možnosť, že v tejto knihe môže byť Vaša reklama formou PR článku. Sám autor o vás napíše článok, v ktorom svojim originálnym štýlom vystihne, ako viete byť motorkárom užitoční. Reklama v knihe je dlhodobá záležitosť. Veď kto už vyhadzuje knihy?
Takúto reklamu ste ešte nemali!
Strán vyhradených pre reklamu je v knihe len niekoľko a firiem mnoho. Aby patrili aj vašej firme, kontaktujte nás:
CBS spol, s.r.o. - Slovensko
Maja Zákopčanová - 0948 336 289 (zakopcanova@cbs.sk)
alebo Paula Milátová - 0948 176 101 (milatova@cbs.sk)
www.cbs.sk
Pridané: 12.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Výsledky ankety Cestopis roka 2015 - Redakcia
- Spustené hlasovanie - Fotografie do knihy Motorky na slovenských cestách - hlasuj a môžeš ju vyhrať! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!