Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1716.
Dnes - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 143 [Novinky - Predstavujeme]
Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
Ducati predstavuje novú generáciu svojho legendárneho naháča – Monster 2026. Motorka pre tých, ktorí chcú ikonický štýl, moderné technológie a jednoduché, zábavné jazdenie.
Model vychádza z filozofie, ktorá spravila z Monstera legendu: „všetko, čo potrebuješ, nič navyše“.
Včera - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1387 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
Triumph opäť rozprúdil vášne fanúšikov klasiky. Modelový rad Bonneville 2026 prináša modernizáciu ikonických strojov – Scrambler 900, Bobber, Speedmaster, Bonneville T100, T120 a Scrambler 1200 XE. Zachovali si retro štýl, no dostali poriadnu dávku modernej techniky.
Včera - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 668 [Novinky - PR článok]
Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
Dva široké rady zahŕňajú stroje pre deti aj dospelých, pričom každý z nich poskytuje ten najlepší skutočný výkon.
26.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1557 [Novinky - PR článok]
KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
Modelové rady enduro a motokros pre rok 2026 zostávajú na vrchole pódií vďaka filozofii KTM, ktorá sa zameriava na agilné ovládanie a výkon potrebný na víťazstvo v pretekoch.
24.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7234 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
Kawasaki práve teraz večer odhalila očakávanú malú adventúru KLE500 v štýle rally. Vidíme kompaktný, na pohľad ľahký bike, poháňaný skvelým motorom Kawasaki 500 ccm (ktorý poznáme už z iných modelov) Motor je v priehradovom ráme, podvozok 21-17 s poriadnymi zdvihmi. Pozrima sa na ňu lepšie.
23.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1975 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
Ténéré 700 World Raid pre sezónu 2026 dostáva elektronický plyn, náklonovú elektroniku, hliníkové nádrže po bokoch, ktoré sú ľahšie, prepracovaný podvozok a kopec ďalších vylepšení.
21.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 680 [Novinky - PR článok]
GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
Modelový rad GASGAS trialov TXT, ktorý zahŕňa modely TXT GP aj TXT RACING, prináša upravené komponenty pre lepší výkon a odolnosť.
21.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 930 [Novinky - Predstavujeme]
Montesa predstavuje novinky pre rok 2026
Spoločnosť Montesa predstavila svoj modernizovaný modelový rad pre rok 2026, čím ďalej posilňuje svoj dôraz na kvalitu, výrazný dizajn a plnenie prísnej emisnej normy Euro5+. Nový rad sa skladá z troch modelov: Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride.
20.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 775 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou
Prepracovaná Z650 S prináša novú ergonómiu, rozmernejšiu prednú kapotáž, vyššie pohodlnejšie sedlo jazdca aj spolujazdca a ďalšie vylepšenia.
10.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1608 [Novinky - Predstavujeme]
Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
CB1000F prináša dizajn inšpirovaný retro štýlom typickým pre rad CB a odkazuje na hlavné rysy ikonických modelov z minulosti.
09.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2119 [Novinky - Predstavujeme]
Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
Rok 2025 bol pre súťaž Honda Customs zďaleka najúspešnejším, s viac ako 30 000 účastníkmi, ktorí hlasovali online na www.hondacustoms.com
04.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2616 [Novinky - Predstavujeme]
GOES predstavuje modely na rok 2026
Novinky značky GOES TERROX 500 a GOES TERROX 1000 boli pred nedávnom súčasťou prebiehajúceho celoeurópskeho novinárskeho testovania v rakúskych Alpách a už veľmi skoro budú ponúkané zákazníkom tak v Českej republike ako aj na Slovensku. Všetky nové modely budú po prvý krát verejne predstavené na svetovej výstave EICMA (4.-9.11.2025) v talianskom Miláne.
29.09.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1337 [Novinky - PR článok]
GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
Priprav sa, pretože GASGAS to v sezóne 2026 rozbalí naplno! Motocross, cross country aj enduro stroje prichádzajú s čerstvým dizajnom a technickými vylepšeniami, ktoré ti prinesú viac zábavy, spoľahlivosti a odolnosti než kedykoľvek predtým. V predajniach ich nájdeš už teraz!
29.09.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3455 [Novinky - Predstavujeme]
Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
Začatie výroby modelu Honda WN7 je plánované na koniec roku 2025, objednávať však je možné už teraz. Prvé stroje sa k predajcom dostanú začiatkom roka 2026. Nabíjačka CCS2 znamená, že stroj je možné dobiť už počas 30 minút.
27.09.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1794 [Novinky - PR článok]
Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
Známa FS 450, účelové supermoto, poskytuje čistý výkon. Jazdci, ktorí sa zameriavajú na to, aby z tohto výnimočného motocykla vyťažili maximum, môžu využiť množstvo elektronických pomôcok vrátane systému launch control, kontroly trakcie a výberu dvoch máp motora.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















