Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - CB1000R
Login: | CB1000R Offline | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meno: | ![]() | |||||
Môj štýl: | ![]() | |||||
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 31 rokov, ročne najazdím v priemere 12000 kilometrov | |||||
Motorka: | KTM 1190 Adventure ABS 2015 | |||||
Mesto: | Veľký Krtíš (Slovensko) | |||||
Čas registrácie: | 03.09.2018 20:38 | |||||
Posledne prihlásený: | 01.09.2022 22:48 | |||||
Ďalšie motorky:
| ||||||
Niečo o sebe:Zazil som zaciatky a dobu na simsone, MZ150, MZ250 aj jawu 350, chodil som po vela zrazoch az do 54 FIM Rally 1999 v Epernay pri Pariži ako sucast mototuristickej reprezentacie SVK ked som mal 19rokov.Po nehode na moto, som sa po dlhych rokoch vratil ku dvom kolesam a snad to vyzdri na dlhe roky.Moto je pre mna relax a utocisko pred starostami.Mam za sebou viacero tripov po Europe a kým nemám prejazdený každý štát EU tak neplanujem cestu okolo sveta.Jazdím po Europe na KTM 1190 Adventure. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 0 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 0
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom CB1000R: 13
- Zobraz témy ktoré otvoril CB1000R
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil CB1000R
Foto motorky:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!