Anketa:
Honda NX 650 Dominator
ZdieľaťPridané: 03.03.2002 Autor: Hektor
Čitatelia: 50971 [Vaše stroje - Moja motorka]
Jazdím na Honde NX 650 Dominator r.v. 1999. Je to vzduchom chladený jednovalec vhodný ako na cesty tak aj do terénu.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Výkon 43,5 k, mokrá hmotnosť 183 kg. Výrobca udáva max. rýchlosť 162 km/h - osobne 157 km/h. Obsah nádrže 16 l - 4 l
rezerva, spotreba - podľa štýlu jazdy mesto / mimo mesta / turistika / terén: 7 / 5,5 - 6 / 4,3 / 7.
VÝBAVA: plexi + zadný nosič 3x Givi, 3x kufor,
tankvak Lojzo, padáky vlastnej konštrukcie.
SKÚSENOSTI: zadná guma Dunlop zjazdená po cca 14 000 km (výmena za Mitas E 07), pravidelný servis v Honda servise - pravidelne menený olej, sviečka, čistená a mazaná reťaz (aj svojpomocne), menené zadné brzdové doštičky po 14 000 km, kontrola vôle ventilov, nastavenie predstihu, používané čistiace a mazacie prostriedky Motul.
SPOLAHLIVOSŤ: maximálna spokojnosť, minimálne nároky na údržbu, super štart za všetkých podmienok.
![]() |
Moja mašinka v turistickej výbave (Rumunsko) |
Pár slov o sebe. Hoci som skutočným motorkárom len necelý rok - svoju Hondu NX 650 Dominator r.v.99 som si zadovážil ako vôbec prvú mašinu, stihol som na nej pobehať celé Slovensko a zablúdil som aj za hranice všedných dní - Rakúsko, Morava, Maďarsko, Rumunsko. Za minulú sezónu som nabehal 15 000 km bez akýchkoľvek problémov a nehôd. Tiež musím podotknúť, že podľa mňa som veľa skúseností nazbieral aj dovtedajšiemu sa venovaniu cykloturistike a horskej cyklistike.
![]() |
Fotka z Rumunska - mäsna v jednej dedinke, ja som ten maník v červenej motobunde |
Už sa mi podarilo dať dokopy aj popis našej minuloročnej cesty po Rumunsku - denník a fotky. Môžete si to pozrieť v rubrike Mototuristika na MotoRide, alebo kiknite sem.
Pridané: 03.03.2002 Autor: Hektor Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda NX 650 Dominator 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NX 650 Dominator |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 644 ccm |
Max. výkon: | 44.6 k (32.8 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 55 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 82.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 195 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 164 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 6.1 s |
Spotreba paliva: | 5.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda NX 650 Dominator' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda NX 650 Dominator' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda NX 650 Dominator 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda NX 650 Dominator' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
- Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
- Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
- Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
- Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...
- Rumunsko - motorkárske eldorádo
- Horný Šariš - Pieniny
- Liptov - Orava
- Kysuce - Strážovské vrchy
- Gemer

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!