ISSN 1336-6491 | Online: 2014 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - HusaberGFS650

Login: HusaberGFS650 Offline

Ikona

Meno: Marián Hronec (~39 rokov)
Môj štýl: Motarďák - zákruty prechádzam driftom...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 29 rokov, ročne najazdím v priemere 3000 kilometrov
Motorka: Husaberg FS 650 E 2002
Mesto: Nitra (Slovensko)
Čas registrácie: 13.12.2010 11:52
Posledne prihlásený: 12.01.2011 13:42

Niečo o sebe:

Som motorkárom telom aj dušou, jazdím od 10-tich rokov, prešiel som snáď všetkými kubatúrami. Moja prvá láska prišla v podobe SIMSON s51 Electronic, APRILIA 125 RS Touareg Rally čo bola riadna divočina ktorú som na druhý deň zapiekol, CAGIVA 350 3L bola prvá 4-taktá škola, Kawasaki KLR 600 to bola ozajstná babina ktorá ma naučila ako to chodí s väčšími endurami. Jogurette ani chopers mi nikdy nič nevraveli, ja som endurák a po novom motardák. Od 2000 roku som mal lásku v podobe HusaberG FS 650, ktorú som si napokon v lete 2006 kúpil v Nemecku. Bola roku výroby 2002/03 Mala 3000 km. Je to ten najväčší stupeň extrémnej sily jednovalca, lahkosti a ovládateľnosti. Je To synonymum ručnéj výroby a neskutočného dielenského spracovania. Mali malé nedostatky ktoré bolo treba trošku vychytať ale ak sa človek o to patrične stará a ma v okolí naozajstného profíka na HusaberGy tak nie je čo riešiť. Ja na nej chodím už skoro štvrtý rok bez akéhokoľvek väčšieho problému. Túto moju lásku nikdy nepredám! Za všetky nadobudnuté skúsenosti, rady a servis vdačim p. Hostinskému.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »