Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Raďas
Login: | Radas Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 11 rokov | |
Motorka: | Gilera Nexus 125 | |
Mesto: | Turzovka (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 14.07.2014 13:09 | |
Posledne prihlásený: | 13.08.2016 20:00 | |
Niečo o sebe:
|
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 5 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 5
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Radas: 6
- Zobraz témy ktoré otvoril Radas
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Radas
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
11.07.2016 - Radas Čitatelia: 11831 [Vaše stroje - Moja motorka]

Gilera Nexus 125i – minirecenzia, alebo ako to vidím ja po 2000 km
Tento článok som napísal ešte v r. 2014, v období, keď som sa preháňal na tomto nádhernom skútri miestnych po okreskách. Dnes (2016) som ho náhodou našiel. Je to ako keď objavíte starú knihu zapadanú prachom. Jemné ho sfúknete, opatrne a s očakávaním otvoríte prvú stranu a začnete čítať..
16.10.2014 - Radas Čitatelia: 4585 [Vaše stroje - Moja motorka]

Do trojky s Gilerkou a letnou búrkou
Snáď ani neexistuje motorkár, ktorý nezažil dážď na svojej ceste. Ja som nechcel trochariť a na súboj som vyzval rovno letnú búrku. S Nexíkom sme boli na ňu dvaja a úspešne sme vyhrávali jedno kolo za druhým. Nečakali sme však, že náš súper skrýva eso v rukáve..
23.09.2014 - Radas Čitatelia: 12326 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako si začiatočník na skútri myslel, že sa bikerom stane
Leto je v plnom prúde, motocyklová sezóna každým rokom dáva o sebe znať novými modelmi, kúskami, zvukmi laďákov a v poslednom čase aj čoraz častejšie objavujúcimi 125-kami skútrov. Úž nejaký ten mesiac patrím do poslednej kategórie, snažím sa vychutnávať jednu stopu a nahováram si, že sa zo mňa stáva motorkár..
08.09.2014 - Radas Čitatelia: 12694 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prvé rande - Gilera Nexus 125
Tento článok vznikol pred pár mesiacmi, resp. na začiatku sezóny 2014. Hovorí o úplne prvých pocitoch z jazdy človeka, ktorý predtým v živote nesedel a nejazdil na moto. Kedykoľvek si ho prečítam, vyčarí mi úsmev na tvári a spomienky na tu prvú „jazdu“.
12.08.2014 - Radas Čitatelia: 4327 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa dostal k jednej stope - Gillera Nexus 125
Moja cesta k jednej stope bola veľmi dlhá, až taká dlhá, že jej začiatky si len matne pamätám. Plagáty motoriek mi viseli na stene už ako teenagerovi. Vlastne to bolo tak pol na pol s autami.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!