ISSN 1336-6491 | Online: 3689 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Vilis

Login: Vilis Offline

Ikona

Meno: Anton Víglaský (~51 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 35 rokov
Motorka: BMW R 1200 GS 2011
Mesto: Banská Bystrica (Slovensko)
Čas registrácie: 29.05.2009 00:41
Posledne prihlásený: 05.07.2021 17:55

Ďalšie motorky:

Motorka:
Yamaha X-MAX 300 2018

Niečo o sebe:

Motorky mám v krvi. Môj otec na nich najazdil asi 500 000 km. Už ako 2 ročné dieťa ma vozil v sajtke. Síce si na to nespomínam ale ten 2 taktný smrad z výfukov mi vonia do dnes.
Na motorke som začal jazdiť v 14 tich. Ešte som nemal ani vodičák. Bola to CZ 175. A to bola fakt "odvaha nič netušiaceho" :-). V 1999 tom som mal 1 vážnu motorku, Hondu CBR 600, bola to taká mladícka nerozvážnosť. Po nej som mal 7 rokov prestávku. Neskôr v roku 2008 to bola Suzuki VZR 1800, ktorá ma uchvátila svojou impozantnosťou, ale nebola stavaná na vážne jazdenie a tak som ju vymenil za KTM 990 Adventure. Moja 1. vážna motorka. Ani neviem prečo som ju vymenil za Can Am Renegade 800 na ktorom vôbec nejazdím. Asi ho predám :-). A konečne som dospel "osvietenia" v podobe R 1200 GS. Na tejto, alebo jej podobnej asi skončia všetci motorkári, ktorý chcú zažiť to pravé orechové. Ale inak je jedno na čom človek jazdí, dôležité je že jazdí.
"Aj tak najlepšie na tom všetkom je to plánovanie, ktoré nakoniec aj tak nezrealizujem pre nedostatok času" :-). Pre mňa sú 2 kolesá tým najlepším pre "privoňanie ku krajine ktorou cestujem". Na koniec môžem povedať, že najlepšie sú tie návraty domov k rodine :-), veď to pozná každý.

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Zoznam členov aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »