Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1656 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29778
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12176)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - cabo79

Login: cabo79 Offline

Meno: mirec (priezvisko utajené)
Môj štýl: Kávičkár - motorka je relax, výlety na ľahko, od kávičky (kofoly) ku kávičke sám aj s partiou...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 4000 kilometrov
Motorka: Honda CBF 600S 2008
Mesto: Ružomberok (Slovensko)
Čas registrácie: 13.06.2003 12:38
Posledne prihlásený: 17.05.2022 08:40

Niečo o sebe:

Vystriedal som:
1994: Simson S51,
2001: Kawasaki GPZ500S (rv1995),
2003: Yamaha YZF750R(rv1995),
2004: Honda CB600F Hornet (rv2002)
2010: Honda CBF600S (rv2010) - aktualizacia 06.05.2010
Moto predana 25.11.2012

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.

17.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 44330 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB600F Hornet 2002

Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.

 

09.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 24589 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki GPZ500S

Keďže už pred niekoľkými rokmi som urobil stránku o Kawasaki GPZ 500S rozhodol som sa z tejto stránky predstaviť môj niekdajší bike...

 

19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22669 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA YZF750R

Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.

 

Zoznam členov

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »