Anketa:
Kawasaki GPZ500S
ZdieľaťPridané: 09.03.2005 Autor: cabo79
Čitatelia: 24586 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keďže už pred niekoľkými rokmi som urobil stránku o Kawasaki GPZ 500S rozhodol som sa z tejto stránky predstaviť môj niekdajší bike...
![]() |
Kawasaki GPZ500S |
Takže začnem úplne od začiatku. Bola to moja prvá veľká (resp. japonská) motorka. Predtým to bol iba simson, s ktorým som si tiež užil veľmi veľa zábavy, ale to snáď v inom článku. Takže niekoľko podrobností ohľadne zadováženia si tohoto motocykla, čo je skoro vždy zaujímavé čítanie :)
Moje ďalšie stránky:
Takže po polročnom účinkovaní v USA cez letne prázdniny, som sa vrátil s dostatočným obnosom (vtedy bol kurz 52Sk/USD :) na kúpu motocykla a tak som sa začal obzerať po niečom čomu sa hovorí motocykel pre začiatočníka. Pokukoval som hlavne po objeme do 500, pretože kamarát mal dvojtakt Yamahu RD350 a to bol športový motocykel ako sa patrí - lenže už veľmi starý (r.v.1986) a ja som rozmýšľal nad niečím max 5 rokov starým. Voľby boli Suzuki GS, Kawa GPS a Yama XJ , Kawa ZZR600 a už si ani nepamätám čo všetko ešte a cestovanie po známych atď. Pamätám si, že som telefonoval na jeden inzerát na Kawu ZZR a keď som vybavil známych, auto a dohodol všetko, tak sme sa ju vybrali pozrieť. Lenže po ceste do PB, keď som už volal, že kde sa teda presne v PB stretneme, mi dotyčný hovorí, že motocykel nejde naštartovať, a že je asi niečo pokazené. Tak ja nahnevaný nadávajúc na neho som musel zrušiť celú akciu tesne pred PB, pretože skúšať motocykel čo nejde asi nemá zmysel.
No nakoniec som našiel inzerát v decembri z Martina, čo bolo aj veľmi blízko Ružomberka (odkiaľ som bol) a tak som dohodol jedného známeho a išli sme ju pozrieť - bola to Kawa GPZ500S r.v. 95. Skúšanie bolo len také, že sme vošli do pivnice kde bola uložená na zimu a na chvíľu naštartovali, lenže ja som už mal taký absťák za tým mať vlastné moto doma, že mi to stačilo a povedal som, že ju beriem. I keď mi radili, že to treba vyskúšať na ceste či neťahá a tak, ale mne už bolo všetko jedno. Tak som ju doviezol domov a každý deň sa chodil na ňu pozerať v garáži a preštartovať až do jari keď zmizol sneh. Toho roku sa ten svinský sneh držal až do marca :)
Prvé jazdy na ulici pred domom boli úžasné. To sa nedá ani slovami popísať to musí každý zažiť, resp. zažil. Prvé kratšie výlety po okolí vo veľkej zime asi 4°C a to som ešte nemal ani pravé oblečenie na moto len koženú bundu a rifle a požičanú prilbu. Takže to boli začiatky.
![]() |
Moja prvá "veľká" Kawasaki GPZ500S |
Teraz sa trošku pokúsim opísať jazdné vlastnosti ako som ich vnímal ako začiatočník. Samozrejme, že sa mi vtedy zdala ohromná akcelerácia, zvuk a všetko. Ale postupne som zistil, že je to škrtená verzia, čo by mi vtedy pri kúpe potvrdila skúšobná jazda (max rychl. 165 km/h čo pri normálnej malo byt niečo cez 210km/h). Ale nakoniec som to ocenil na nezaplatenie mať takúto škrtenú mašinu na začiatok. Nedovolí to neskúsenému začiatočníkovi skúšať maximálku na každom rovnom úseku, kde nie je žiadne auto. To píšem hlavne preto, že sa mi v niektorých tiahlych zatáčkach chcela rozkmitať a neviem ako by to dopadlo vo väčšej rýchlosti. Tiež nepočítam koľko krát mi v meste pomohla jej malá hmotnosť a nie príliš ostré brzdy, keď som do zatáčky ako začiatočník zabrzdil viac ako zniesla motorka a z kratučkého šmyku predného kolesa som sa vždy ako tak dostal v momente so spoteným celým telom. Ďalej rôzne kratučké šmyky na zimnom posype, kde ma tiež nikdy nepoložila na zem, ale vždy mi akosi pomohla to ustáť. A v neposlednom rade nedobrzdené zatáčky. Takže motorka pre začiatočníka na nezaplatenie! Priemerná spotreba 5,5l / 100 km a to som najazdil cca 12000 km (jedna sezóna). Klesnúť pod 5 l alebo presiahnuť 6,5 je prakticky nemožné aj keď človek jazdí úplne extrémnym štýlom. Mne sa podarilo iba raz 4,9 a tiež iba raz niečo okolo 6,8 ale to som vyvádzal celých 100 km (niečo ako na okruhu) i keď treba brať do úvahy, že to bola škrtená verzia a tak som ju skoro stále musel točiť tesne pod červené pole.
Teraz keď som už vyskúšal niekoľko motoriek a skončil na Hornete 600, stále ma napadá, že toto bola asi najlepšia motorka (možno preto že bola prvá). Super na vozenie sa len tak po okolí, aj na turistiku ak nechcem porušovať rýchlostné predpisy, super lacná na údržbu (pneu, reťaz a všetko malo dvojnásobnú životnosť ako na Hornete a pod).
TU môžete nájsť článok z Mototuristiky na tomto motocykli.
Niekoľko zaujímavých grafov, ktoré som vtedy zbúchal v Exceli :-)
![]() |
Prevody, výkon, krútiaci moment |
Pridané: 09.03.2005 Autor: cabo79 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki GPZ 500 S 1995:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | GPZ 500 S |
Rok: | 1995 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 498 ccm |
Max. výkon: | 60.9 k (44.8 kW) / 9800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 45.1 Nm / 8500 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 179 kg |
Výška sedla: | 775 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki GPZ 500 S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki GPZ 500 S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki GPZ 500 S 1995' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki GPZ 500 S' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!