Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - maggie
Login: | maggie Offline | |
---|---|---|
Meno: | Utajené | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku | |
Motorka: | Žiadna | |
Mesto: | Bratislava (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 09.08.2011 22:09 | |
Posledne prihlásený: | 06.09.2017 21:07 | |
Niečo o sebe: pre tých, ktorí sa chcú voziť |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 115
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom maggie: 14
- Zobraz témy ktoré otvoril maggie
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil maggie
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.
25.11.2013 - maggie Čitatelia: 21795 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Denník: Ukrajina - Rusko - Krym 2013
Pôvodný plán ísť na motorkách do Himalájí a Tibetu padol, nakoľko udalosť a následná situácia, ktorá nastala nezmyselným zmarením životov horolezcov, z ktorých dvaja boli Slováci, dňa 23.6.2013 ho prekazila. Po dôslednom vyhodnotení bezpečnostnej situácie v Pakistane sme nakoniec vymysleli núdzový plán: Ukrajina, Rusko-Kalmycká republika, Krym.
18.12.2012 - maggie Čitatelia: 12488 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012
Prípravy na cestu okolo Maroka sa začali v plnom prúde už v septembri. Najprv sme si so všetkými presne určili deň odchodu na 3.10.2012. Celá zostava pozostávala: klasika Ja a Moko, Jirí s kamošom – zatiaľ neviem Jeho meno, Pali zo Žiliny a 2 týždne pred odchodom sa k nám prihlásil ešte jeden Mariánov kamarát.
31.08.2012 - maggie Čitatelia: 10845 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Bratislava - Tunisko, 2 motorky, 3 osoby
Keď nám padol v januári 2012 nápad ísť do Sýrie z dôvodu, že tam začali nepokoje, tak sme sa rozhodli pre Tunisko. V prvom rade bolo nutné, ako pre individuálnych cestujúcich, si vybaviť vízovú povinnosť. Očkovanie nebolo treba. Z hľadiska zdravotníctva je táto krajina úplne v poriadku. Potom sme si určili dátum cesty a následne sme riešili rezervovanie si palubných lístkov na trajekt z Janova v Taliansku do Tunisu v Tunisku.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!