Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - yamaha901

Login: yamaha901 Offline

Ikona

Meno: Lukáš Brieška (~35 rokov)
Môj štýl: Jogurťák - alebo Superšport. Na ceste alebo na okruhu byť stále prvý...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 27 rokov, ročne najazdím v priemere 5000 kilometrov
Motorka: Honda CB 750 Sevenfifty
Mesto: Levice/bratislava (Slovensko)
Čas registrácie: 01.03.2006 15:30
Posledne prihlásený: 01.10.2016 17:16

Ďalšie motorky:

Motorka:
Jawa 50/550 1957
Jawa 50/555 1960
Jawa 50/05
Jawa 50/21
Jawa 250/590 Sport 1969
Jawa 250/353 1959 vyvozna verzia do Canady

Niečo o sebe:

Mám rád staré motorky pretože majú v sebe zvláštne čaro :-)
Viac o mne:
motoride.sk/c/4807/story-of-one-streetfighter.html
motoride.sk/?P=phorum&tema=lentak&tid=51266
www.facebook.com ->Luke racing team
Svet motocyklov 12/2012 rubrika tunning

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

29.10.2012 - yamaha901 Čitatelia: 14296 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Diagnóza RR alebo prestavba Hondy CBR 900 RR

Po uverejnení článku o mojom streete Story of one streetfighter som dostal od Bacula čestnú úlohu predstaviť Vám ďalšieho streetfightra, tentoraz trošku zaujímavejšieho najmä svojou extravagantnosťou.

 

21.09.2012 - yamaha901 Čitatelia: 10677 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Story of one streetfighter

Pomaly končiaca sezona ma inšpirovala k napísaniu článku o mojej ceste za jednou legendou našich ciest ...legendou ktorej "total control" oslavuje tento rok 20.výročie

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »