Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1745 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Carretera Austral, Chile - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Stovky kilmetru prasnych cest a najedou tohle.

Carretera Austral je pomenovanie pre cestu číslo 7 v štáte Chile. Cesta meria 1240 kilometrov a spája mestá Puerto Montt a Villa O´Higins.

Marek Slobodník marekNaPionieri napísal počas svojej cesty po Južnej Amerike: Čaká nás 700 km po nespevnenej štrkovej ceste, ktorá nám môže byt už osudná. Autá a motorka sú na šrot a bojíme sa, že nespevnená cesta im vôbec neprospeje. Tak aj bolo. Prvú škodu utrpel Maluch. Trabant omylom zachytil jeho dvere a tie zdeformovali predný blatník Malucha. Pár kilometrov ďalej Dan vystupuje z auta a čuduje sa prečo sa mu dymí z kolesa. Zisťuje, že je vyklonené a guma sa derie o vnútornú stranu blatníka. Áno je to zlomené rameno a je to zlé. Vravíme si, že táto expedícia je o ramenách. Najprv moje vykĺbené a teraz zlomené na Danovom Trabante.

Na Carretere Austral nie je veľa dedín. Možno každých 100 km jedna maličká. No my máme opäť šťastie ako celý čas a táto chyba sa nám stala asi len 10 km za dedinou. Našli sme tu majstra ale fakt majstra zvárača, ktorý nám rameno opravil a spevnil takže je lepšie ako pred tým. Pokračujeme ďalej, nie dlho a opäť porucha. Nechcem písať celý článok o poruchách lebo táto cesta bola fakt úžasná, ale nespomenúť to, že Maluchovi odišlo ložisko na kolese, to musím. Je úplne rozmlátené a vymleté. Zoberte si do úvahy to, že ložisko pred štartom bolo úplne nové a teraz má najazdené iba 15 000 km. Ale terén ktorým sa pohybujeme prach, voda, soľ... je pre ložiská smrť. Máme náhradné, takže nič vážne sa nedeje. Dúfam, že sa už nič nepokazí aby sme si mohli vychutnať túto krásu. Vyzerá to tu asi tak ako niekde v alpách. Ale nie je tu milión turistov, nie je tu asfalt a je to asi krajšie.

Články:

Fotogaléria:

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Je to tu daleko, skoro vsude.

04.01.2013 - Jakub Nahodil

Zacina tu leto, nejsme nijak vysko, ale nahore je porad snih.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Chile
Región:Chile
Typ:Trasa
Pridal:zeON 06.01.2013 (07:00)
Poloha:S 45.000 W 72.142
Približná poloha:nie
Čitatelia:7768
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »