Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1715 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Tosor pass

Jeden z náročnejších horských priesmykov. Stúpanie z juhu/západu pomerne jemne stúpa pozdĺž rieky. Prudko stúpať začne až v niekoľkých posledných kilometroch. Vtedy sa z príjemnej viac-menej hlinenej cesty stane pomerne drsný kamenistý výjazd. Cesta ešte prekonáva niekoľko brodov. V mojom prípade jeden z nich celkom prekvapil, ale inej cesty niet. V priesmyku je celkom ruch, jazdia tadiaľto 4x4 výpravy, stretol som veľa cyklistov atď.

Klesanie na severnú stranu je pomerne dlhé. Začiatok je veľmi prudký a po veľkých kameňoch, po rýchlejšej strednej pasáži po kamienkoch sa povrch opäť zmení na štrk/piesok a na ceste sú paralelné stopy. Osobne si myslím, že je jednoduchšie ísť Tosor Pass v mojom smere ako naopak. Na fotkách nie sú žiadne z náročných pasáží, pretože sa jedná o prudké miesta, kde je problém zastaviť.

Na planinách pred samotným priesmykom sú nádherné miesta na kempovanie.

Články:

Fotogaléria:

05.12.2017 - erbe

Tosor pass

05.12.2017 - erbe

Tosor pass - klesanie ku Issyk Kul

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

05.10.2017 - erbe

Tosor Pass, Kirgizsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Kirgizsko
Región:Issyk Kul
Typ:Priesmyk
Pridal:erbe 06.12.2017 (12:59)
Poloha:N 41.947 E 77.368
Približná poloha:nie
Čitatelia:6313
Nadmorská výška:3900.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Ja som šiel z juhu resp. východu od mesta Naryn a ďalej cez Eki Naryn. Ak pôjdete týmto smerom určite doporučujem nejaký GPS podklad, pretože niekoľkokrát je potrebné odbočiť na zdanlivo menejcennú cestu a odbočky nie sú nijak značené. Sú tu ale sem-tam pastieri v jurtách, takže asi bude možné sa na správnu cestu aj dopýtať.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Rozprávkový kaňon Skazka, KirgizskoPrírodný úkaz23.3 km S
2.Tong pass (Pereval Tong), KirgizskoPriesmyk25.2 km Z
3.Jazero Issyk Kul, KirgizskoJazero49.5 km S
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »