Anketa:
Cafe Kastelán, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Café Kastelán je pomerne malá miestnosť pre max 20 ludí.Večšinou sa tam hrá nekomerčná rock metalová hudba na miernom volume takže sa dá rozprávať aj bez kričania.Ideálne keď si chce človek nachvílu odpočinúť od motorky a vychutnať užasnú kávu.Miesto na parkovanie je obmezené až žiadne a cesta za zvažuje dole takže odporúčam pokial ide o tažkú moto alebo viac motoriek zaparkovať ešte pred križovatkou.K jedlu klasika utopenec hermelín chleba s oškvarkovou mastou či toasty s nivou alebo šunkou.Jednoducho štýl Café racer dobrá káva a niečo do papulky a ide sa dalej
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Občerstvenie |
Pridal: | ToM46 08.05.2011 (23:23) |
Poloha: | N 48.144 E 17.103 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7749 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Nový most smer do mesta/ ísť smerom k primacialnemu palácu a odbočiť dolava o 180° čiže naspeť a držať sa vlavo odbočiť za zastáuku do kopčeka a na križovatke rovno cez električkovú trať
Adresa, Kontakt:
Židovká 19
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Stará tržnica, Bratislava, Slovensko | Pamiatka | 0.6 km V |
2. | Pamätník Slavín (Bratislava), Slovensko | Pamiatka | 1.1 km S |
3. | Výstavisko Incheba, Bratislava, Slovensko | Štadión | 1.2 km J |
4. | Múzeum dopravy Bratislava, Slovensko | Múzeum | 1.3 km S |
5. | Nákupné centrum Aupark, Slovensko | Reštaurácia | 1.4 km J |
6. | Kaviareň DreamCafe Bratislava, Slovensko | Bar | 1.5 km SZ |
7. | Design Factory, Bratislava, Slovensko | Múzeum | 1.8 km V |
8. | Easy rider restaurant & bar, Slovensko | Reštaurácia | 3.1 km SV |
9. | Hobbydielňa YHP, Bratislava, Slovensko | Zaujímavosť | 3.1 km JV |
10. | Predajňa Buldog, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 3.3 km V |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!