Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1376 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29751
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17589)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12162)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Pridaj nový bod alebo trasuNajnovšie body záujmu a trasy:

Tip na Výlet

Royal Enfield Global Headquarters a vývojové centrum, Chennai, India

Royal Enfield Global Headquarters a vývojové...

Tomáš Hajduch - Awia - 20.03.2025
Royal Enfiel headquartes a vývojové centrum, Chennai Video:...

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera, Španielsko

Hrad Castillo de Castellar de la Frontera,...

Tomáš Hajduch - Awia - 16.03.2025
Hrad Castellar stojí na strmom kopci v srdci prírodného parku...

Vyhliadka na mesto Gaucín - Balcón de La Serranía, Španielsko

Vyhliadka na mesto Gaucín - Balcón de La...

Tomáš Hajduch - Awia - 14.03.2025
Vyhliadka Balcón de La Serranía na mesto Gaucín - na parádnej...

Vyhliadka na Esteponu (1318 m n.m.), Sierra Bermeja, Španielsko

Vyhliadka na Esteponu (1318 m n.m.), Sierra...

Tomáš Hajduch - Awia - 13.03.2025
Krajine za mestom Estepona dominuje hora Sierra Bermeja (1 449...

Hinduistický kláštor Ponniyamman v Chennai, India

Hinduistický kláštor Ponniyamman v Chennai,...

Tomáš Hajduch - Awia - 12.03.2025
Hinduistický kláštor v Chennai India #1: Mototrip Chennai...

Kde si zajazdiť

Balaton Park Circuit, Maďarsko

Balaton Park Circuit, Maďarsko

Tomáš Hajduch - Awia - 02.01.2025
Balaton Park Circuit je 4 115 m dlhý motoristický okruh nachádzajúci...

Scotland NC500 - North Coast 500, Škótsko

Scotland NC500 - North Coast 500, Škótsko

aniky - 04.11.2024
Scotland NC500 je cca 500 míľová trasa po pobreží Škótskeho...

Parádna cesta SS 68 pri meste Volterra, Toskánsko, Taliansko

Parádna cesta SS 68 pri meste Volterra,...

Tomáš Hajduch - Awia - 30.09.2024
Parádna cesta na jazdenie pri meste Volterra začína už za...

Driving Camp Pachfurth - tréningové centrum a škola šmyku, Rakúsko

Driving Camp Pachfurth - tréningové centrum...

Tomáš Hajduch - Awia - 05.05.2024
Driving Camp Pachfurth je tréningové centrum v Rakúsku neďaleko...

Scénická Cesta R307 pohorím Atlasu: Demnat - Ouarzazate, Maroko

Scénická Cesta R307 pohorím Atlasu: Demnat...

aniky - 20.03.2024
Scénická cesta pohorím Atlas zo severu na mesto Ouarzazate....

Ďalšie »

Ďalšie »

Jedlo

Penzión a Reštaurácia La Pintea Haiducu, Mara, Rumunsko

Penzión a Reštaurácia La Pintea Haiducu,...

Tomáš Hajduch - Awia - 15.02.2025
Zastavili sme sa tu na jedlo, vyzerá to tu fajn na potulkách...

Caffe del Castello, Vinci, Taliansko

Caffe del Castello, Vinci, Taliansko

Tomáš Hajduch - Awia - 09.11.2024
Caffe del Castello, skvelé posedenie kávička a fakt nadupané...

Reštaurácia a Café, Trattoria Albana, Mazzolla, Taliansko

Reštaurácia a Café, Trattoria Albana,...

Tomáš Hajduch - Awia - 29.09.2024
Maličká reštaurácia v starom toskánskom dome oplatí sa...

Sabaraca Pub, Bardejov, Slovensko

Sabaraca Pub, Bardejov, Slovensko

Tomáš Hajduch - Awia - 25.06.2024
Hľadali sme jedlo v cente Bardejova, nakoniec sme sa nedočkali...

Koliba Drietomica, Slovensko

Koliba Drietomica, Slovensko

Tomáš Hajduch - Awia - 12.01.2024
Koliba takmer na hraničnom prechode do Českej republiky stojí...

Ubytovanie

Casa Hoban - ubytovanie v sudoch a privát, Firiza, Rumunsko

Casa Hoban - ubytovanie v sudoch a privát,...

Tomáš Hajduch - Awia - 16.02.2025
Našli sme super ubytko, má tu chlapík aj izby, ale aj zaujímavé...

Útulňa Vjetar s Dinare, Chorvátsko

Útulňa Vjetar s Dinare, Chorvátsko

Tomáš Hajduch - Awia - 28.01.2025
Horská útulňa Vjetar s Dinare

Kemping Neofit Rilski, Bulharsko

Kemping Neofit Rilski, Bulharsko

borisKE - 03.06.2023
Pekny cisty kemping kde sa da stanovat v stane alebo si mozete...

MotoCamp Slovakia, Slovensko

MotoCamp Slovakia, Slovensko

aapalo - 17.05.2023
Kemping nielen pre motorkárov. Ponúkame ubytovanie v chatkách,...

Apartmány Ivka, Slovensko

Apartmány Ivka, Slovensko

fredy137 - 22.06.2021
Ubytovanie pre motorkárov s garážovaním. 3 samostatné, 2-podlažné...

Ďalšie »

Ďalšie »

Vyhľadávanie:

Vyhľadávanie:

Dynamická Mapa:

Prezerajte si body priamo na dynamickej mape:

Dynamická Mapa

Pridaj nový bod alebo trasu:

Nový bod môžeš pridať jednoducho tu. Zadať musíš krajinu, región, typ bodu (kemping, priesmyk, múzem, vyhliadka a podobne), povrch (asfalt, šotolina, spevnená cesta, enduro, pešo) a popis miesta. Poloha nie je povinná. Ak ju nevieš zistiť, pretože nemáš GPS prijímač, môžeš ju odčítať a akejkoľvek mapy alebo z nejakého mapového programu (napr. Google Earth). Potom to bude približná poloha. Ak polohu nevieš zistiť vôbec, napíš podrobne ako sa na dané miesto dostať a redaktori určia polohu za teba.

Dynamická Mapa:

Prezerajte si body priamo na dynamickej mape:

Dynamická Mapa

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »