Anketa:
MS Endurance 2023: Bol d´Or 24 Hours - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - MS Endurance 2023: Bol d´Or 24 Hours
Kedy: | 14.09.2023 09:00 až 17.09.2023 19:00 |
---|---|
Kde: | Circuit Paul Ricard ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | Francúzsko |
Maco Racing Team na 24-hodinovke Bol d´Or 2023
Od 14. do 17. septembra 2023 okruh Paula Ricarda v le Castellet vo Francúzsku hostiť jedno z najznámejších podujatí medzinárodných motocyklových pretekov, ktoré v minulej sezóne oslávilo svoje 100. výročie. V Bol d’Or sa opäť rozhodne o výsledkoch Majstrovstiev sveta a svetového pohára FIM Endurance 2023. Už 31 rokov sa tohto náročného šampionátu zúčastňuje slovenský tím Maco Racing, ktorý nebude chýbať ani na štarte Bol d´Or
Na francúzskom okruhu Paula Ricarda v Le Castellet sa v dňoch 14.-koná záverečné podujatie tohtoročných majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov, ktorých sa už 21 rokov zúčastňuje aj slovenský tím Maco Racing.
Po pretekoch v Le Mans a belgickom Spa, a vynechaní podujatia v japonskej Suzuke je tím na jedenástom mieste priebežného hodnotenia MS. Na 24-hodinovke sa predstaví v jazdeckom obsadení: Enzo Boulom (FRA), Bálint Kovács (HUN) a Martin Vugrinec (CRO). Informácie nájdete aj na novom facebook profile tímu www.facebook.com/profile.php?id=61551434122374
Miesto konania akcie:
Circuit Paul Ricard, Le CastelletMapa:
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!