Anketa:
ME EMX65/85, Women + MM SR MX Open - Motocross - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotocross - ME EMX65/85, Women + MM SR MX Open
Kedy: | 04.06.2023 09:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Veľké Uherce ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | mxvinohrad.sk/ |
Úplne po prvýkrát sa na trati MX Vinohrad vo Veľkých Uherciach predstaví absolútna špička európskeho motokrosu nežného pohlavia v poradí na piatom a zároveň predposlednom podujatí seriálu Majstrovstiev Európy žien 2023. V štart. listine žien figuruje k dnešnému dňu 26 dievčat z 12-tich krajín Európy, medzi ktorými je i momentálne jeden z najväčších talentov nielen európskeho, ale aj svetového ženského motokrosu v súčasnosti – iba 15-ročná holandská pretekárka Lotte van Drunen, ktorá v Uherciach už v minulosti štartovala spolu s chlapcami v triede EMX85. Zo slovenských „motokrosárok“ si s európskou špičkou vo Veľkých Uherciach zmerajú sily tri dievčatá a to Nina Bullová #3, Vanessa Zimmermanová #12 a Sarah Suchardová #144.
V triedach mladých európskych pretekárov EMX65 a EMX85 sa v Uherciach pôjde v poradí 4 podujatie tohtoročného seriálu centrálnej zóny šampionátu starého kontinentu. V štart. listinách uvedených tried sú jazdci z 8-mich krajín Európy. Možnosť konfrontácie so zahraničím využijú i tento rok slovenské motokrosové nádeje. Medzi 65-tkami sa predstavia Alex Papanecz #435, Matej Masár #537, Peter Janči #546, Simon Malec #552, Šimon Ochodnícký #588 a skúsený Maxim Zimmerman #520, úradujúci medzinárodný majster SR 2022 v triede MX65, ktorý minulý rok skončil v severozápadnej zóne na 3. mieste a postúpil do finále, kde sa umiestnil na 27. mieste. V prebiehajúcej sezóne ME EMX65 2023 je po troch podujatiach Maxim na priebežnom 8. mieste.
V triede EMX85 budú diváci fandiť dvom slovenským jazdcom a to Jakubovi Ceplákovi #443 a Matúšovi Bielemu #514.
Spolu s európskymi šampionátmi sa na trati MX Vinohrad vo Veľkých Uherciach uskutoční aj druhé podujatie tohtoročného seriálu MM SR SR MX OPEN 2023 tried MXjunior125, MX2 junior, MX2 a MX Open. Okrem slovenskej motokrosovej špičky sa tu predstavia i vynikajúci jazdci zo susednej Českej republiky či Maďarska.
Obdobne, ako z podujatia MX Open v Gbeloch, aj z Veľkých Uheriec si budú môcť priaznivci motokrosu pozrieť zaujímavú reportáž na stanici RTVS SPORT 10.júna 2023 o 15:21 hod.
Určite sa máte na čo tešiť a preto, ak máte radi adrenalín, vôňu benzínu, napínavé súboje a krásne skoky, nezabudnite, že 3. a 4. júna 2023 bude motokrosový “sviatok” na trati MX Vinohrad vo Veľkých Uherciach.
Program motokrosového víkendu začína v sobotu od 8:30, kedy sú naplánované voľné tréningy jednotlivých kategórii. Po voľných tréningoch budú nasledovať predkvalifikačné so skúškami štartov (od 12:30). O 14:45 začínajú ostré kvalifikačné tréningy/jazdy. Nedeľa bude patriť čisto finálovým jazdám – prvé finálovky odštartujú úderom 10 hodiny a 30 minúty. Štart druhých finálových jázd je naplánovaný na 14:30 hod.
Bližšie informácie k podujatiu ako aj kompletný časový harmonogram nájdete vo zvláštnych ustanoveniach k pretekom, ktoré nájdete po kliknutí sem… alebo aj na oficiálnom webe organizátora: MX Vinohrad
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!