Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1289 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31592
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18468)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13124)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

MOTO SNOW (V) 2010 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať
Kedy:29.01.2010 17:00 až 31.01.2010 09:00
Kde:Nitra-Cabaj Čapor PEREŠ
Kto:scorpio vás pozýva
Kontakt: motopub-scorpion@motopub-scorpion.sk
Rideri a riderky, pozývame Vás na zimnú akciu.... >:-) :-O >:-) MOTO SNOW (V) Zimný moto zraz. Stretnutie všetkých od kosti-motorkárov,ktorí sú naladení jazdeniu a stretávaniu sa nezávisle od zemepisnej šírky ale tiež nezávisle od vychýlenia zemskej osi o -15oC až -20 oC >:-) Jarných ,letných a jesenných stretnutí je fúra ale naozajstný zimný zraz je výzva pre nás všetkých, ktorým koluje v krvi nielen benzín ale aj nemrznúca zmes.Vôňa motoriek,gulášu,špekačiek,pálenky nie je v zime všedná udalosť....... Vítaní ste všetci ktorých nezastrašia zimné mesiace a naozaj sa nezamýšľajú nad polohou ortute v teplomeri. Po nultom ročníku tohoto stretnutia je tu už prvý oficiálny a bude sa konať 29.01.-31.01.2010.pri Nitre off road trať v areále farmy PEREŠ v obci CABAJ ČÁPOR/ČASŤ PEREŠ.Čo Vás tam čaká a čoho sa môžete priamo zúčastniť aj vy? Gladiátorské zápasy,rytierske súboje,súťaž o najzaujímavejší motocykel so zimnou výbavou,striptíz o polnoci a ďalšie prekvapenia.Možnosť voľného jazdenia a súťaže na štvorkolkách,snežný skúter a samozrejme aj na vlastných moto- po trati.Možno bude aj kolotoč...he he... Samozrejme nebude chýbať občerstvenie –guláš,opekanie špekačiek,párky,varené víno,horúci-grog,pivo,kofola... Vo večerných hodinách a v noci bude zahrievať areál a okolie vatra na príjemných -10oC. :-O Stanovanie zdarma!!! Podrobnejšie informácie budú k dispozícií včas spolu s plagátom,pretože tieto dni dávame dokopy všetko potrebné.
Hlavná cena v súťažiach - motocykel, na ktorom môže víťaz samozrejme odísť... ;-) >:-) >:-)

Na všetkých sa tešia organizátori:
Strano,Robo,Melón,Mišo,Scorpio

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Kawasaki Good Times Tour

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »