Anketa:
Výjazd České Švýcarsko - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťKedy: | 26.07.2013 08:00 až 28.07.2013 19:00 |
---|---|
Kde: | Česko ![]() |
Kto: | Braňo vás pozýva |
Kontakt: | office@customchoppers.sk, 0905 617 524 |
CUSTOM CHOPPERS SK, cestovná agentúra pripravila výjazd do Severných Čiech do národného parku České Švýcarsko, ktorý sa uskutoční 26. - 28.7.2013.
Národný park České Švýcarsko ( České Švajčiarsko, nemecky: Böhmische Schweiz) je chránené územie na severe Ústeckého kraja (medzi obcami Hřensko a Chřibská)pri hraniciach s Nemeckom, kde priamo susedí s Národným parkom Sächsische Schweiz ( Saské Švajčiarsko, nem. Nationalpark Sächsische Schweiz). Územie patrí do geomorfologického celku Děčínska vrchovina.
NP bol založený z dôvodu ochrany skalných miest a miestnej fauny a flóry. V oblasti sa vyskytujú viaceré skalné útvary - steny, brány a veže, ktoré vystupujú nad súvislé lesy. Významné toky v parku sú Kamenice, Křinice a Labe, ktorá vytvára skalnatý kaňon.
Názov České Švýcarsko pochádza z pomenovania Sächsische Schweiz, ktoré sa od 18. storočia používa pre nemecké časť Labských pieskovcov. V roku 1972 bola vyhlásená CHKO Labské pieskovce s výmerou 32 302 ha. V roku 2000 sa severná časť CHKO stala Národným parkom s výmerou chráneného územia 7 925 ha a CHKO sa stala ochranným pásmom Národného parku. NP susedí aj s CHKO Lužické hory.
Program zájazdu:
V piatok 26.7. sa presunieme do mesta Krásná Lípa, ktoré je aj sídlom správy Národného parku České Švýcarsko. Po trase dlhej zhruba 500 km budeme ubytovaní v nádhernom luxusnom penzióne Lípa , ktorý sa nachádza v historickej novozrekonštruovanej budove , ktorá je pamiatkovo chráneným objektom. Tu strávime obe noci , počas nášho výjazdu.
V sobotu , 27.7. sa povozíme po celom území národného parku České Švýcarsko ale zájdeme aj na nemeckú stranu do Saského Švýcarska. Pozrieme si tie najvýznamnejšie a najkrajšie prírodné, architektonické či technické pamiatky a zaujímavosti, ako napríklad Výletný zámoček Sokolí hnízdo, Pravčická brána, Tiské Steny, Belveder, Panská skála,Tolštejn- Kavčí hrad, pevnosť Koenigstein, Pfaffenstein, pieskovcový most Bastei, Rabštejn- múzeum podzemnej leteckej továrne a iné...
V nedeľu 29.7. je plánovaný odchod do Bratislavy cca o 10.00, kde by sme aj s prestávkami mali doraziť do 19.00 hod.
Celková trasa výjazdu je cca 1200 km , v prípade operatívnej zmeny trasy môže to byť o nejakú tú stovku viac......
Cena tejto spanilej jazdy je 83 EUR, v cene sú zahrnuté dva nocľahy s raňajkami , spoločná večera v piatok večer a organizácia a zabezpečenie programu.. Ak máte záujem zúčastniť sa, prosím prihláste sa záväzne do 20.7.2013 do 12.00 hod. ( mailom či telefonicky ),a následne je potrebné uhradiť vyššie uvedenú sumu ( v hotovosti či prevodom na účet ). Všetci prihlásení následne obdržia ďalšie presné informácie .
V prípade akýchkoľvek otázok neváhajte a volajte na t.č. 0905 617 524 ,alebo majlom : office@customchoppers.sk .
CUSTOM CHOPPERS SK cestovná agentúra
www.customchoppers.sk
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!