Anketa:
Pérak Grand Prix 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Pérak Grand Prix 2015
Kedy: | 30.05.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Bernolakovo (Ceklis) ![]() |
Kto: | Juraj Urbanovic (yurij) vás pozýva |
Kontakt: | yurij.urbanovic@gmail.com |
Video: Pérak Grand Prix 2014 - pretek
Diskusia:

Pérak Grand Prix 2015
Tak toto vyzerá zaujímavo, už som postrehol minulé ročníky... tak tento dátum som si zapísal uvidíme či uvidíme |
Pérak Grand Prix 2015
no celé to video.. vau.. v dnešnom svete 230 konových superšportov a náklonov s laktom na zemi mi toto prišlo velmi milé a úsmevné. verím, že tento rok sa zúčastním ako divák a vychutnám si tú atmosféru naživo |
Pérak Grand Prix 2015
bol som tam ako divak a je to ozaj sranda Video: Pérák Grand Prix 2014 - Bernolákovomoje kratke a skarede video Dôvod úpravy: Upravené 2 krát. Naposledy upravil meloking (02.02.2015 13:52) |
Pérak Grand Prix 2015
Trat ostava z 2014-ho, "kralovsky" pretek perakov 250 by mal byt uz iba na povodnych perakoch 250, cize ziadne upravy typu iny karbec... bude to zastresovat technicka kontrola pri zapise, inak bude perak preradeny do triedy "open". Na finalnych pravidlach a kategoriach este pracujeme, resp. finalizujeme. Upravené 1 krát. Naposledy upravil yurij (02.02.2015 14:28) |
Pérak Grand Prix 2015
Awia - nechcem teraz zavadzat. Verim ze nejneskor v marci dame kategorie na stranku. |
Pérak Grand Prix 2015
ti je peklo, sak tam sa ide na krv... tie predbiehacie manevre... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (03.02.2015 10:38) |
Pérak Grand Prix 2015
Menton:na krv je, v niektorých prípadoch ,slabé slovo.Napríklad ,ked jazdí Hugo |
Pérak Grand Prix 2015
Jj, po starte idu vsetky priatelstva medzi sutaziacimi (datujuc od skolky) prip. rodina(brat... svagor) mimo. |
Pérak Grand Prix 2015
video z 2014 bude do konca marca Video: Pérak Grand Prix Bernolákovo 2013 |
Pérak Grand Prix 2015
Program |
Pérak Grand Prix 2015
Toto ma mocno mrzí ale toto tohto roku isto nedám... Časovo sa nedá ale sledujem a fandím, dúfam že pridáte report z akcie potom!!! |
Pérak Grand Prix 2015
taktiež som to mal vo výhľade,ale Halič mi je bližšia.Škoda toho termínu Halič,Margita-Ilona,Bernolákovo... |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!