Anketa:
Pionier cross Budimír 2015 - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťPionier - Pionier cross Budimír 2015
Kedy: | 15.11.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | MX a CC trať Budimír, Slovensko ![]() |
Kto: | Awia vás pozýva |
Kontakt: | pioniercross.goodidea.sk |
Miesto konania akcie:
MX a CC trať BudimírMapa:
Diskusia:

Pionier cross Budimír 2015
Tak dámi a páni, stroje nachystané? Ojnice nalisované, motory natunované, reťaze premazané? Budimírske blatko sa už nevie dočkať. |
Pionier cross Budimír 2015
Ta Jarik, z Budimira pujdzeš prosto na Drustevnu a na verchu pod eletrickymi drutami še daš doľava na panelovu drahu /dosc rozdzygana/ a pujdzeš das 400 metroch a kukaj doľeva a tam už budu perdzec tote šaleňaci na pinďuroch. |
Pionier cross Budimír 2015
theo bratm ta ty trénuj a nerob tu zo sebe džipiesko |
Pionier cross Budimír 2015
Re: Jarik: kukni na mapu a zbadas. Inak theo sumne opisal |
Pionier cross Budimír 2015
Budez aj dajaky bufet pre okukovacov ci treba donesc svoju vlastnu termosku ??? |
Pionier cross Budimír 2015
SO545- ňič še ňebuj, šicko (tam) budze, ľem my ňebudzeme. |
Pionier cross Budimír 2015
Tam muj pioňír splnil podmienky na prete - idze... Tak kec sa podari ho tam nejako dostac ta tam budze a možno aj dajake kolečko odkruci... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (13.11.2015 16:08) |
Pionier cross Budimír 2015
Awia, ta ne dos jasne som ho navigoval ?, to ši mušel aj čaru nacahnuc, ešči še Jarik uraži. |
Pionier cross Budimír 2015
No ta bul som na prieskum, chlopi už tam, trať namotaná, blatistá a šmykľavá. Chlopi tam i spia v noci kosa budze tam hadam nepomrznu... ale videl som že majú zásobu nemrznúcej zmesi |
Pionier cross Budimír 2015
Joooj, cele zle! Ked sa dostanem konecne do postele z koncertu, uz mi treba vstavat, lebo Laska musi domov.... Ved nemusela po dialnici, mohla ma vyhodit v Budimire. Btw: kupte si plastelinu a nerobte si p.rcu z druheho najlepsieho slovencinara na MR! |
Pionier cross Budimír 2015
Prestudoval som mapy, navigaciu. Aj posledny debil by to nasiel. Mohli ste mi nechat aj nejaky kontakt na mobil, ked budem kufrovat v lesoch medzi Budimirom a Druzstevnou.... |
Pionier cross Budimír 2015
@SO545: Ta ňeznam, co termoska, ale doneš. Daš sebe ruma? To oznamovaca veta. A ňe z mojoj glupej hlavi. |
Pionier cross Budimír 2015
Paradne bolo. Krampus a spol super!!! Video: Pionier cross Budimír - záver SK seriálu 2015 - krampusDôvod úpravy: doplnenie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (15.11.2015 21:53) |
Pionier cross Budimír 2015
tu je zopár amatérskych foto od thea z dňa pred, teda. ako sa rodia preteky. |
Pionier cross Budimír 2015
Pionier cross Budimír 2015 - Awia @ tretia rozjazda tunnig - štart a potom súboj o piate miesto... Video: Pionier cross Budimír 2015 - Awia @ tretia rozjazda tunnig |
Pionier cross Budimír 2015
Škoda, že tento rok som nebol ako divák. Inak som bol v minulosti 2x. Vždy to bola vydarená akcia. |
Pionier cross Budimír 2015
Report foto a video: Pionier cross Budimír 2015 - záver celoslovenského seriálu seriálu 2015 |
Pionier cross Budimír 2015
Standartne som dorazil s krizom po funuse.... |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!