Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1259 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

MX a CC trať Budimír, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

Super trať, kde sa dá zajazdiť. Boli tu aj majstrovstvá Slovenska.

Články:

Fotogaléria:

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - Ľubo Vasilko

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

20.09.2016 - extreem

Motoride XL enduro Rally 2016, MX test Budimír

18.11.2013 - Awia

Pionier cross Budimír 2013

18.11.2013 - Awia

Pionier cross Budimír 2013

18.11.2013 - Awia

Pionier cross Budimír 2013

18.11.2013 - Awia

Pionier cross Budimír 2013

02.04.2013 - Adamkovič Dávid

Budimír6

26.04.2009 - Ifk0

MM SR Countrycross Budimír 2009 - start

26.04.2009 - Ifk0

MM SR Countrycross Budimír 2009 - start 2

26.04.2009 - Ifk0

MM SR Countrycross Budimír 2009 - Absolutny vytaz

26.04.2009 - Ifk0

MM SR Countrycross Budimír 2009 - Blato

26.04.2009 - Ifk0

MM SR Countrycross Budimír 2009 - Vyjazd

28.05.2008 - Ifk0

ASKOF Cassovia Cup 2008 - Budimír

28.05.2008 - Ifk0

ASKOF Cassovia Cup 2008 - Budimír

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Motokrosová trať
Pridal:guni 07.07.2009 (09:07)
Poloha:N 48.796 E 21.276
Približná poloha:nie
Čitatelia:17219
Povrch:šotolina

Prístup:

po polnej ceste

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.MX trať Družstevná pri Hornáde, SlovenskoMotokrosová trať2.0 km JZ
2.MX / CC trať Zelený dvor, SlovenskoMotokrosová trať3.1 km JV
3.Vyhliadková veža a Košický hrad (zrúcanina), SlovenskoVyhliadka4.8 km JZ
4.ZRUŠENÉ: Motoshop Žubor Košice (BMW, Kawasaki), SlovenskoMoto shop4.8 km J
5.Trasa Z Košíc okolo komína, SlovenskoTrasa6.5 km JZ
6.ZRUŠENÉ - Suzuki Košice, SlovenskoMoto shop6.5 km J
7.Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, SlovenskoVyhliadka7.2 km V
8.Stopka - Občerstvenie na rázcetí, SlovenskoObčerstvenie7.8 km JZ
9.Jaskyňa Kysak, SlovenskoPrírodný úkaz7.8 km SZ
10.Košice, Hlavná ulica, SlovenskoPamiatka8.4 km J

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »