Anketa:
Stretko / Preteky ľadových medveďov 2017 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Stretko / Preteky ľadových medveďov 2017
Kedy: | 21.01.2017 10:00 až 22.01.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | MX trať BMT Brezno - Lúčky, Slovensko ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | motoride.sk |
Zabezpečenie je rovnaké ako pred rokom, bude sa kde zložiť, čo zjesť. Akcia znovu prebehne počas soboty a nedele (teda len jedna noc) a program bude podobný ako pred rokom, teda vrátane preteku pre zábavu, sviečkovej spomienky a večernej tomboly. Novinkou bude aj voľný pretek Pionierov tak dúfam že sa ich nazbiera čo najviac.
Registrácia: Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 21. - 22. 1. 2017, Brezno
Vítaní sú všetci bikeri a bikerky, bez ohľadu nato či prídu na moto / ATV či autom a bez ohľadu nato či budú spať v stane alebo si zabezpečia chalúpku v okolí.
Nezabudnite že polovica zážitku je cesta v zime na akcia a druhá polovica samotná akcia a spanie vonku v zime!
Teší sa na vás Awia, Kolaso a BMT areál.
Miesto konania akcie:
MX trať BMT Brezno - LúčkyMapa:
Diskusia:

Značky:
.Stretko / Preteky ľadových medveďov 2017
Ide niekdo od Dubnice a okolia? |
Stretko / Preteky ľadových medveďov 2017
Dakujem celemu organizacnemu vyboru za pripravu stretka. Rovnako dakujem vsetkym ucastnikom za ich ucast. Bez nich by to nemohlo byt. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sarnak (22.01.2017 15:19) |
Stretko / Preteky ľadových medveďov 2017
Re: Sarnak: aj ja dakujem všetkym ! aj tebe Vicent Bačo že sme mohli spolu zdolat tuto cestu |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!