Anketa:
Deň motorkárov Bikers Centrum Trnava - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Deň motorkárov Bikers Centrum Trnava
Kedy: | 18.07.2019 10:00 až 18.07.2020 16:00 |
---|---|
Kde: | BIKERS CENTRUM SLOVAKIA, Trnava, Slovensko ![]() |
Kto: | Bikers Centrum (Bikerscentrumtt) vás pozýva |
Kontakt: | 0911970666 |
Program:
▪️ Legendary Tour Yamaha --> predvádzacie jazdy motocyklov Yamaha FJR1300, TMAX560, MT Tracer, XSR a rada skútrov 17.7 2020
▪️ rôzne akcie na vybrané motocykle značky Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha, Aprilia
▪️ zľavy na oblečenie formou kolesa šťastia, na ktorom si zákazníci budú môcť vytočiť zľavu --> min. 10% a najviac 50% a hlavná cena bude darčeková poukážka v stanovenej hodnote
▪️ pre prvých 100 motorkárov guláš zdarma
▪️ predvádzacie jazdy áut Honda, akciové ceny na motorové stroje
▪️ servisná obhliadka motocykla zdarma
▪️ výjazd okolím 50 km o 13:00
???? Buďte, prosím, zodpovední a dodržiavajte pokyny súvisiace s Covid19 ✊????
Teší sa na Vás Team Bikers Centra Trnava
FB www.facebook.com/events/1154939514872898...
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!