Anketa:
Yamaha XV1600 - moja nová priateľka
ZdieľaťPridané: 29.03.2006 Autor: Miro1600xv
Čitatelia: 11706 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak po dlhodobom snívaní sa mi ten sen konečne splnil. Ono to prišlo tak rýchlo ani som nevedel a bola moja.
![]() |
Starší kolega z práce len tak spomenul, že jeho syn predáva motorku. Tak som sa ho spýtal, čo za moto vlastní. Išlo o Yamahu XV1600 A. Ani nie o týždeň som ju bol pozrieť a bolo rozhodnuté. Človek keď to vidí na obrázku je to nič. Ale potom naživo 330 kg krásnej motorky. Neodolal som.
![]() |
![]() |
Kúpil som ju 11. 3. 2006 tu v Innsbrucku, ešte stále je bez značiek. Už sa neviem dočkať normálneho počasia, kedy ju konečne normálne vyskúšam. Rok výroby je máj 2000 a na tachometri má nejakých 16 000 km. Dúfam, že s ňou budem spokojný. Bol som ju tu po dedine trosku prebehnúť, koni síce nemá veľa (63), ale ten krútiaci moment tam cítiť (136 Nm)!
![]() |
Pridané: 29.03.2006 Autor: Miro1600xv Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XV 1600 Wild Star 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XV 1600 Wild Star |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1599 ccm |
Max. výkon: | 63.9 k (47.0 kW) / 4000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 134 Nm / 2250 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 307 kg |
Výška sedla: | 710 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 160 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XV 1600 Wild Star' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XV 1600 Wild Star' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XV 1600 Wild Star 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XV 1600 Wild Star' na www.google.com
Súvisiace články:

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!