ISSN 1336-6491 | Online: 2007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Honda NSR 125 R, r. v. 2000

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2006 Autor: Spiritik
Čitatelia: 25454 [Vaše stroje - Moja motorka]

Takže som sa konečne dočkal a v garáži zaparkoval moju novú Hondu NSR 125 R. Po prvých 250 najazdených kilometroch som sa rozhodol, že sa s vami o ňu podelím.

Prvý kontakt

Kúpil som ju vo štvrtok 25. 5. 2006 od človeka, ktorý na ňu chudinku ani nemal čas. 2 mesiace stála v bazári medzi ostatnými nechcenými kamarátkami. Keď som ju v predošlú sobotu po prvýkrát uvidel, moju očakávanú reakciu typu: "Toto je tá pravá a musím ju mať" vystriedal len pocit, že: "Hmmmm, vcelku pekná", ale to som ešte netušil, čo ma čaká. Po lepšej obhliadke som zistil, že informácia o 100 %-nom stave nie je až tak 100 percentne pravdivá. Úchyt ľavej prednej smerovky - zlomený, zle dosadajúci ľavý plast a k tomu kopec povolených škrutiek. Nasledoval hojný počet nadávok na všetko okolo vyplývaúci z mojej blbej nálady. Ešte v ten deň som sa skočil porzieť na novú CBR 125 ale iba som sa utvrdil, že je to skoro ako väčší Simson. A tak som sa spoločensky unavený vracal domov.

Pozadie rozhodovania

Keď som si v ten deň ľahol večer do postele, hlavou my prebehla myšlienka, že tie poškodenia nie sú zas až také strašné. Veď čo, smerovku opravím, plast sa dopasuje a skrutky sa dotiahnu. So zmiešanými pocitmi som zaspal len ťažko a na druhý deň ráno padlo rozhodnutie. Beriem ju. Nasledovaly nekonečné dni čakania až som sa zobudil v ten inkriminovaný štvrtok.

Nekonečná cesta

Vo štvrtok ráno, keď ma zobudil môj otravný mobil, som sa dozvedel, že najprv ma čaká dlhá cesta s otcom do práce (čo je mimochodom cca 100 km úplne opačným smerom ako na mňa čakala moja nastávajúca) a tak som s veľkou nevôľou sedel ráno o siedmej v aute na ceste smerom k južným hraniciam nášho Slovenska. Cestou domov som mal opäť možnosť prebehnúť sa na CBRke, ale tentokrát s ladeným výfukom a športovým filtrom. Ale ani tieto vymoženosti vo mne nevzbudili pocit o akýchkoľvek kvalitách tejto mašinky. Po jej odskúšaní ma čakalo len jedno. Vysnívaná cesta pre moju novú Hondu. Bol som nervózny, lebo zakaždým keď som pozrel smerom k slnku, tak som ho nemal šancu vidieť vďaka nádherným búrkovým mrakom, z ktorých bohvie prečo nepršalo. Po párhodnovej ceste (pár = 2) som sa ocitol na nej s kľúčom v zapaľovaní a spokojne vrčiacim dvojdobým motorom pod nádržou s rokom narodenia 2000.

Cesta domov

S veľkými obavami spôsobenými akurát prebiehajúcou akciou Jastrab som sa vybral domov. Neskúšajúc maximálku, ale s o to vačším pôžitkom z jazdy som prechádzal malebné dedinky, predbiehal aj idúce autá (nie len stojace ako na Simsone). Nádrž doplna naplnená benzínom mi dávala pocit, že snáď môžem ísť aj na kraj sveta. Po zhruba hodinke a pol jazdy domov som ešte s kamarátom prebehol pár dedín v okolí a zaparkoval ju doma v garáži, odkiaľ sa na jej úkor muselo vysťahovať auto.

Prvé dojmy

Na druhý deň som len s nevôľou išiel so školy a celý deň len pozeral z okna a modlil sa aby nezapršalo. Naštastie sa aj profíci z meteo.sk zmýlili a ja som už o jednej sedel na mojej novej kráske a brázdil som okres s obavami pred zelenými priateľmi. Rozhodol som sa vyskúša všetko čo mi táto mašinka dokáže ponúknuť a tak som brzdil, zrýchloval, klopil a všetko čo sa len dá a moje hodnotenie je asi takéto:

  • krásna akcelerácia od 6000 ot./min.
  • perfektné brzdy
  • ľahká ovládatelnosť
Moje hodnotenia sú asi určite ovplyvnené tým, že moja predchádzajúca motorka bol Simson, ale to je jedno. Jediná vec čo mi trošku vadí, je len 120-ka guma vzadu, ale to asi čoskoro napravím.

Na záver

Na záver asi toľko, že zúfalo čakám kým vykukne slniečko a spolu so Stinkym pre Vás pripravíme nejaký mini-cestopis

Spiritik

Pridané: 30.05.2006 Autor: Spiritik Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda NSR 125 2000:

Foto:
Honda NSR 125 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NSR 125
Rok:2000
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:124.8 ccm
Max. výkon:15.22 k (11.19 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:15 Nm / 8000 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:132 kg
Výška sedla:790 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »