Anketa:
Veľryba menom K 1200 GT
ZdieľaťPridané: 06.04.2006 Autor: sliver
Čitatelia: 9737 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
BMW tento rok vystrieľalo toľko nábojov, že iné konkurenčné firmy by mohli na tri roky zavrieť oddelenie výskumu a pracovníkov poslať na neplatenú dovolenku. Však sa pozrime: nová 800vka v dvoch verziách, ešte lepšie GS-ko 1200vka, S-ko, ktoré sa tvári ako športovec atď. Pozrieme sa teda na ich cestovnú loď.
Cestovať sa dá na všetkom. Kto má chuť a peniaze, ide, či už na Jawke, alebo veľkom GS-ku od BMW (však Ewan?). V podstate cestovanie závisí hlavne od peňazí a keď sú peniaze, tak od toho akým spôsobom by sme chceli cestovať. Predstavíme si spôsob pohodlného cestovania, akým je K1200GT (to je to, keď sú peniaze, dúfam, že to zas mnohým nespôsobí depku).
BMW K1200GT |
Myslím, že BMW je špičkou vo výrobe cestovných motocyklov. K1200GT je toho iba ďalším dôkazom. Pár zlých jazykov by môhlo naraziť na Hondu Goldwing, takže dopredu hovorím, že už len váha ju posúva do inej ligy (100 kg navyše a 30 koní menej je toho jasným dôkazom).
BMW K1200GT |
K1200GT je založená na podvozku a motore z rakety menom K1200S. Počet koní bol však ubraný zo 167 na 152. Keď si pozriete tvar motocykla zhora, môžete vidieť, že v mieste sedla je pekne zúžený. Nebudete sa teda po príjazde do San Marina cítiť ako profesionálna spoločníčka po šichte.
BMW K1200GT |
Ako predné tlmenie bola použitá tohotoročná novinka Duolever. Jej systém si pozrite na obrázku, pretože opisovanie slovami by vydalo na menšie skriptá. Touto novinkou sú vyzbrojené aj K1200S a K1200R. Nastaviteľné sedadlo, riadidlá a štít je „nevyhnutnosťou“ pri cestovaní. Za drobný príplatok sa dá dokúpiť aj elektronické nastavenie tlmičov. A vlastne ako je u BMW známe, za príplatok sa dá dokúpiť hádam všetko. Vstavané bočné kufre sú v základnej výbave.
Ako funguje Duolever |
Predtým, než sa pozriete na technické parametre, by som napísal upravené heslo: „Kde je vôľa, tam je cesta a kde sú peniaze, tam je veľmi pohodlná cesta“.
Technické údaje
- Motor: štvortaktný vodou chladený štvorvalec, štyri ventily na valec, usporiadaný do radu
- Vŕtanie x zdvih: 79 x 59 mm
- Obsah: 1157
- Maximálny výkon: 112 kW (152 koní) pri 9500 otáčkach
- Krútiaci moment: 130 Nm pri 7750 otáčkach
- Kompresný pomer: 13:1
- Elektronické vstrekovanie
- Emisie: trojcestný katalizátor
- Maximálna rýchlosť: cez 200 km/h
- Spotreba na 100 km pri 90 km/h: 4,8 litra
- Spotreba na 100 km pri 120 km/h: 5,8 litra
- Palivo: bezolovnatá 98, môže sa použiť aj 95, motor to dovoľuje
- Spojka: hydraulicky ovládana, v olejovej vani
- Rýchlostí: 6
- Kolesá: predné 3,5 x 17, zadné 5,5 x 17
- Pneumatiky: predná 120/70 ZR 17, zadná 180/55 ZR 17
- Brzdy predné: dvojkotúčová priemeru 320 mm, 4 piestiky
- Brzda zadná: jednokotúčová priemeru 294 mm, dva piestiky
- Výška sedla: 820 - 840 mm, najnižšie 800 mm
- Suchá hmotnosť: 249 kg
- Nádrž: 24 litrov
- Rezerva: 4 litre
BMW K1200GT |
Pridané: 06.04.2006 Autor: sliver Zdieľať