Anketa:
Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
ZdieľaťPridané: 30.03.2006 Autor: sliver
Čitatelia: 16850 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
![]() |
Guzzi má typické tvary. Mňa osobne upútal, dnes už, starší motocykel Moto Guzzi V10 Centauro. Tento rok ma Guzzi upútala znova. Tentokrát vyštartovala s motocyklom Griso 1100, ktorého retro štýl z neho doslova vyžaruje.
![]() |
Napriek tomuto „stareckému“ výzoru, 50 % vnútorností je úplne nových. Motor je vyladená (pozor, nie vyradená) verzia vzduchom chladeného motoru z motocykla Breva 1100. Šesťstupňová prevodovka tiež prešla úpravou. Jej chod je presnejší a tichší. Geometria sa naozaj vydarila. Rozvor kolies je 1554 mm, v kombinácii s nízkym ťažiskom dáva motocyklu dobré jazdné vlastnosti.
![]() |
![]() |
Športové cítenie utužili pneumatiky Metzeler Rennsport. Maximálna rýchlosť dosiahnutá pri prvých testoch bola cez 200 km/h a zvuk pri vyšších otáčkach vraj pripomína závodné Ducati. Táto rýchlosť by mala na chladenie motora stačiť, ale s nulovou ochranou proti vetru to asi nebude najpríjemnejšie posedenie pri talianskom kapučíne.
Spotreba počas testu bola 6,6 litra na 100 km, čo sa mi v kombinácii s elektornickým vstrekovaním zdá dosť. Ale zas pri talianskych jazdách – do kaviarne a nazad to nebude až tak prekážať. Ako výbava sa dá dokúpiť zadný nosič batožiny, tankvak a 25 litrové kufre, čo má aj napriek nulovej ochrane proti vetru a celkom vysokej spotrebe naznačovať cestovné ambície. Ale treba uznať, že takejto krásavici sa dá nejaká tá chybička odpustiť, nie?
TECHNICKÉ ÚDAJE
- Motor: 90º V-Twin, 4 ventily
- Chladiaci systém: Vzduchom chladený
- Obsah: 1064 cc
- Vŕtanie x Zdvih: 92 mm x 80 mm
- Kompresný pomer: 9.8:1
- Palivový systém: Weber-Marelli elektronické vstrekovanie
- Štartovací systém: Elektrický
- Zapaľovanie: Elektronické digitálne zapaľovanie. Dvojica sviečok
- Výfukový systém: Nehrdzavejúca oceľ, 2 do 1, katalyzátor s Lambda senzorom
- Prevodovka: 6 rýchlostí
- Spojka: Suchá
- Predné zavesenie: USD vidlica, priemeru 43 mm, plne nastaviteľná
- Zadné zavesenie: Jednostranné kyvné rameno, plne nastaviteľné, mono shock
- Predné brzdy: Dve Brembá zlatej série, plávajúce kotúče priemeru 320 mm so štyrmi piestikmi
- Zadné brzdy: Jedna brzda Brembo zltaej série, kotúč 282 mm s dvoma piestikmi
- Kolesá: Predné: 3.5" x 17" Zadné: 5.5" x 17"
- Pneumatiky Metzeler Rennsport: Predná: 120/70 17" Zadná: 180/55 17"
- Výška: 870 mm
- Výška sedla: 790 mm
- Suchá hmotnosť: 229 Kg
- Palivová nádrž: 17,2 litrov
- Rezerva: 3,3 litre
- Farba: čierna, červená, modrá, žltá
![]() |
Pridané: 30.03.2006 Autor: sliver Zdieľať
Súvisiace články:
- MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100 - TTom
- Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku - mikulec
- Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01 - Awia
- Moto Guzzi Breva 850 – Láska na prvý pohľad - svisto
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!