Anketa:
Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
ZdieľaťPridané: 30.03.2006 Autor: sliver
Čitatelia: 16896 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
![]() |
Guzzi má typické tvary. Mňa osobne upútal, dnes už, starší motocykel Moto Guzzi V10 Centauro. Tento rok ma Guzzi upútala znova. Tentokrát vyštartovala s motocyklom Griso 1100, ktorého retro štýl z neho doslova vyžaruje.
![]() |
Napriek tomuto „stareckému“ výzoru, 50 % vnútorností je úplne nových. Motor je vyladená (pozor, nie vyradená) verzia vzduchom chladeného motoru z motocykla Breva 1100. Šesťstupňová prevodovka tiež prešla úpravou. Jej chod je presnejší a tichší. Geometria sa naozaj vydarila. Rozvor kolies je 1554 mm, v kombinácii s nízkym ťažiskom dáva motocyklu dobré jazdné vlastnosti.
![]() |
![]() |
Športové cítenie utužili pneumatiky Metzeler Rennsport. Maximálna rýchlosť dosiahnutá pri prvých testoch bola cez 200 km/h a zvuk pri vyšších otáčkach vraj pripomína závodné Ducati. Táto rýchlosť by mala na chladenie motora stačiť, ale s nulovou ochranou proti vetru to asi nebude najpríjemnejšie posedenie pri talianskom kapučíne.
Spotreba počas testu bola 6,6 litra na 100 km, čo sa mi v kombinácii s elektornickým vstrekovaním zdá dosť. Ale zas pri talianskych jazdách – do kaviarne a nazad to nebude až tak prekážať. Ako výbava sa dá dokúpiť zadný nosič batožiny, tankvak a 25 litrové kufre, čo má aj napriek nulovej ochrane proti vetru a celkom vysokej spotrebe naznačovať cestovné ambície. Ale treba uznať, že takejto krásavici sa dá nejaká tá chybička odpustiť, nie?
TECHNICKÉ ÚDAJE
- Motor: 90º V-Twin, 4 ventily
- Chladiaci systém: Vzduchom chladený
- Obsah: 1064 cc
- Vŕtanie x Zdvih: 92 mm x 80 mm
- Kompresný pomer: 9.8:1
- Palivový systém: Weber-Marelli elektronické vstrekovanie
- Štartovací systém: Elektrický
- Zapaľovanie: Elektronické digitálne zapaľovanie. Dvojica sviečok
- Výfukový systém: Nehrdzavejúca oceľ, 2 do 1, katalyzátor s Lambda senzorom
- Prevodovka: 6 rýchlostí
- Spojka: Suchá
- Predné zavesenie: USD vidlica, priemeru 43 mm, plne nastaviteľná
- Zadné zavesenie: Jednostranné kyvné rameno, plne nastaviteľné, mono shock
- Predné brzdy: Dve Brembá zlatej série, plávajúce kotúče priemeru 320 mm so štyrmi piestikmi
- Zadné brzdy: Jedna brzda Brembo zltaej série, kotúč 282 mm s dvoma piestikmi
- Kolesá: Predné: 3.5" x 17" Zadné: 5.5" x 17"
- Pneumatiky Metzeler Rennsport: Predná: 120/70 17" Zadná: 180/55 17"
- Výška: 870 mm
- Výška sedla: 790 mm
- Suchá hmotnosť: 229 Kg
- Palivová nádrž: 17,2 litrov
- Rezerva: 3,3 litre
- Farba: čierna, červená, modrá, žltá
![]() |
Pridané: 30.03.2006 Autor: sliver Zdieľať
Súvisiace články:
- MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100 - TTom
- Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku - mikulec
- Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01 - Awia
- Moto Guzzi Breva 850 – Láska na prvý pohľad - svisto
Ďalšie články tohto autora:
- AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
- Veľryba menom K 1200 GT
- Toreádor Mulhacén z Derbi
- HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto
- Milostné držadlá tentokrát bez latexu

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!