Anketa:
Michalík v Brezne na neudržanie
ZdieľaťPridané: 18.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4980 [Šport - Enduro]
V dňoch 13.-14.mája 2006 sa v Brezne uskutočnilo tretie podujatie tohtoročného športového kalendára disciplíny enduro a relly SMF a to Medzinárodné majstrovstvá SR v klasickom endure.
Počas dvoch súťažných dní si,na viac ako 34 km okruhu, vyskúšalo svoje jazdecké umenie 196 jazdcov zo štyroch krajín – SR, ČR, Poľsko, Rakúsko. V rámci druhého súťažného dňa ( nedeľa) sa uskutočnili aj vložené preteky motokrosu – memoriál Jozefa Parašina.
![]() |
Podujatie v Brezne bolo i poslednou previerkou slovenských reprezentačných jazdcov, ktorí budú na budúci víkend štartovať na ME v Poľsku.
Poradie v hlavnej súťaži po súťažných dňoch a triedach:
SOBOTA – 13. 5. 2006 :
MM SR 125 ccm: 1. Filip Kvačkaj 2. Ján Hrehor 3. Marek Giertl ( všetci SR)
MM SR 250 ccm: 1. Zlatko Novosád 2. Ivan Jakeš 3. Peter Králik ( všetci SR)
MM SR 4T: 1. Roman Michalík,ČR-lic.SMF 2. Štefan Svitko 3. Jaroslav Katriňák
NEDEĽA – 14. 5. 2006:
MM SR 125 ccm: 1.Marek Giertl 2. Ján Hrehor 3. Filip Kvačkaj ( všetci SR)
MM SR 250 ccm: 1. Ivan Jakeš 2. Zlatko Novosád 3. Peter Králik ( všetci SR)
MM SR 4T: 1. Roman Michalík,ČR-lic.SMF 2. Štefan Svitko 3. Jaroslav Katriňák
Víťazom vloženého motokrosu sa stal Štefan Svitko, pred Ivanom Jakešom a Marekom Giertlom.
Zdroj: Enduro Aktuál
Pridané: 18.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR Enduro Brezno 2018 - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- Maďarské Parádfürdő hostilo druhé podujatie seriálu MM SR Endura a CC 2020 - Redakcia
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country - sita
- Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!