Anketa:
Michalík v Brezne na neudržanie
ZdieľaťPridané: 18.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5121 [Šport - Enduro]
V dňoch 13.-14.mája 2006 sa v Brezne uskutočnilo tretie podujatie tohtoročného športového kalendára disciplíny enduro a relly SMF a to Medzinárodné majstrovstvá SR v klasickom endure.
Počas dvoch súťažných dní si,na viac ako 34 km okruhu, vyskúšalo svoje jazdecké umenie 196 jazdcov zo štyroch krajín – SR, ČR, Poľsko, Rakúsko. V rámci druhého súťažného dňa ( nedeľa) sa uskutočnili aj vložené preteky motokrosu – memoriál Jozefa Parašina.
![]() |
Podujatie v Brezne bolo i poslednou previerkou slovenských reprezentačných jazdcov, ktorí budú na budúci víkend štartovať na ME v Poľsku.
Poradie v hlavnej súťaži po súťažných dňoch a triedach:
SOBOTA – 13. 5. 2006 :
MM SR 125 ccm: 1. Filip Kvačkaj 2. Ján Hrehor 3. Marek Giertl ( všetci SR)
MM SR 250 ccm: 1. Zlatko Novosád 2. Ivan Jakeš 3. Peter Králik ( všetci SR)
MM SR 4T: 1. Roman Michalík,ČR-lic.SMF 2. Štefan Svitko 3. Jaroslav Katriňák
NEDEĽA – 14. 5. 2006:
MM SR 125 ccm: 1.Marek Giertl 2. Ján Hrehor 3. Filip Kvačkaj ( všetci SR)
MM SR 250 ccm: 1. Ivan Jakeš 2. Zlatko Novosád 3. Peter Králik ( všetci SR)
MM SR 4T: 1. Roman Michalík,ČR-lic.SMF 2. Štefan Svitko 3. Jaroslav Katriňák
Víťazom vloženého motokrosu sa stal Štefan Svitko, pred Ivanom Jakešom a Marekom Giertlom.
Zdroj: Enduro Aktuál
Pridané: 18.05.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR Enduro Brezno 2018 - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- Maďarské Parádfürdő hostilo druhé podujatie seriálu MM SR Endura a CC 2020 - Redakcia
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025 - Redakcia
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country - sita
- Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!







