ISSN 1336-6491 | Online: 2061 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yuki 125 SM

 Zdieľať

Pridané: 15.08.2006 Autor: Hospoder
Čitatelia: 29361 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motorka vhodná pre 16-ročných alebo začiatočníkov. Nie je malá ani veľká, drahá ani lacná, slabá ani silná, skrátka Yuki 125 SM.

Rozhodol som sa vám priblížiť motocykel Yuki 125 SM, ktorý som dostal na začiatku prázdnin od rodičov na narodeniny.

Viem, že je o ňom všade málo písané. Keď som sa rozhodoval akú motorku si vyberiem, a chcel som si niečo nájsť o spomínanej Yuki, tak som našiel maximálne to, že brzdy sú od španielskej spoločnosti APJ, a tlmiče od PAIOLI, ktoré poznáme s modelov Gas Gas. Ale o skúsenostiach som nič nenašiel. Tak ich pridám aspoň ja, keďže je to už môj druhý taký istý motard. U prvého som zistil až po asi tak mesiaci pri prihlasovaní, že má prerážané číslo na karosérií, záruka je 2 roky a tak mám ďalší s ďalšími skúsenosťami.

Začnem o jeho obávanej čínskej kvalite. To najhlavnejšie - motor - je myslím že Honda, počul som to od viacerých ľudí a porovnal som si to aj na vlastné oči. Viditeľný rozdiel som zbadal len na krytoch motora a pár malých detailoch. No skutočný rozdiel je taký, že je to slabšia verzia. No nemal som s ním žiadne problémy, možno len to že už trochu viac počujem ventily, ale to sa dá nastaviť. O kvalite a životnosti motora nemôžem rozprávať, lebo ju mám ešte krátko. Má elektrický štartér a zatiaľ mi vždy chytila na prvýkrát. Doteraz som nekvalitu pocítil len na reťazi, čo mi dajú za pravdu všetci majitelia Yuki 125 SM. Je dosť nekvalitná a rýchlo sa vyťahá, no dá sa s ňou dosť najazdiť, ale treba ju každú chvíľu šponovať. Ja som kúpil pre istotu hneď po 500 km kvalitnejšiu japonskú. Problémy sa často vyskytujú v káblovaní. Na obidvoch motardoch sa mi asi tak dvakrát odpojil kábel. No nie je to žiadny závažný problém. Proste som len spojil naspäť spoje a zatlačil kombinačkami a je po probléme.

Osobne mi vadí na nej pár vecí, ktoré by mali byť samozrejmosťou. Ta najhlavnejšia je asi tá, že nemá žiadny úložný priestor, ani len na náradie alebo lekárničku, tak väčšinou musím so sebou vláčiť batoh. Ďalej nedá sa zamknúť nádrž, neukazuje stav nádrže a myslím že nemá ani rezervu, ale o tom nie som celkom istý. Ďalší mínus sa prejavuje v noci, lebo slabo svieti predné svetlo.

Teraz niečo o jazdných vlastnostiach. Má široké cestné gumy a tak sedí na ceste veľmi dobre. Max. rýchlosť čo sa dá na nej ísť, je asi tak 100 km/h, je skôr nasilu. Má 5 rýchlostí, malú spotrebu asi tak 3,5 litra na 100 km. Vytočí 11 000 otáčok a to nielen v neutráli, ale aj skoro na každom rýchlostnom stupni okrem piateho, posledného. Je to jednovalec a tak má slušné vibrácie. Nie je to nič výnimočné, no pre začiatočníkov to stačí. Som s ňou spokojný ale zato ju ani veľmi nechválim. Od trinástich som jazdil na ČZ 175 a tak nepociťujem vo výkone nejaké veľké rozdiely. Najväčší rozdiel pre mňa je v tom, že jazdím legálne, to je hlavný dôvod prečo ju mám. Mám len 16 a tak na niečom silnejšom sa legálne jazdiť nedá. Možno o pár kW, keby mi rodičia prispeli o 40 tisíc viac. Ja som im aj za túto mašinu veľmi vďačný a som spokojný.


Pridané: 15.08.2006 Autor: Hospoder Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »