Anketa:
Moja Yamaha YBR 125
ZdieľaťPridané: 21.10.2005 Autor: egres
Čitatelia: 27555 [Vaše stroje - Moja motorka]
Motorka? Zabudni! A okrem toho nemáš ešte vodičák a Babeta ti na lietanie po dedine stačí. Častá diskusia v poslednom roku medzi mnou a otcom od mojej šestnásky...
Až niekedy do mája."Dobre", ale s podmienkou že si urobíš vodičák a na všetko dostaneš 80 litrov, zakončil otec.
Začalo počítanie. Motorka, vodičák, dve prilby, rukavice, prihlásenie a poistenie, no zbohom vyšiel mi číňanek, alebo jazdenka. Jazdenka mohla byť riadny požierač súčiastok a bohvie čoho ešte, takže začalo hľadanie prijateľného číňanka. Najskôr ma zaujalo enduro Keeway. No po skúšobnom posadení sa, kedy som ledva dočiahol jednou nohou na zem, som sa už videl ako na križovatke padám pred zrakmi báb na zem privalený motorkou sa enduro nekonalo. Pretože skútre ma moc neoslovili tak som hľadal ďalej. Kentoya Lens 125. Slušná cena, slušný dizajn, na tacháči skoro stovka, to by šlo. Chyba lávky slovenský dovozca nevedel doviesť motorku na papieroch a nútiť otca aby lietal po úradoch a vybavoval techničák (a nedajbože nevybavil) na to ani pomyslieť a otec by ma nadobro poslal do ríše TTP (trvale túžiaci pešiaci). To už radšej aj skúter od YUKI.
To som ale nevedel jednu vec, že otec je starý motorkár (Štadión, Pionier 21, JAWA Cros 90, Manet 125, JAWA 250 a JAWA 500 OHC) a že môj záujem o motorku v ňom prebudil motorkového ducha. A to bolo dobre, pretože medzitým objavil YAMAHU YBR a dokonca jednu objednal. Ja som zatiaľ robil vodičák a lámal si hlavu na čom vlastne budem jazdiť. "Prídi pred Vojenskú nemocnicu "volal začiatkom júna otec. Vystupujem z autobusu, na zastávke stojí otec, v ruke dve novučké čierne integrály a ústa od ucha k uchu. Poznanie, šok a nakoniec obrovská radosť, keď som pochopil, že jediné čo môže nasledovať je nová motorka. Stála v predajni celá čierna a vedel som, že to je moja YBR-ka.
![]() |
Toto je moja YAMAHA |
Mám za sebou prvé kilometre a môžem konštatovať, že pre chalanov v mojom veku je to ideálna motorka. Cena ako číňan, ľahká, ovládateľná umožňujúca slušné náklony, dostatok výkonu aby sa svižne rozbehla na osemdesiatku čo mi bohate stačí, spotreba pre bežné vreckové a berú na ňu - nástky.
![]() |
Motor vyzerá slušne |
![]() |
Pohľad cez riadidlá |
Pridané: 21.10.2005 Autor: egres Zdieľať
Súvisiace články:
- Cesta k prvej motorke .. ako som to skoro vzdal - Formaggi
- Polčas, verím, že nie rozpadu, alebo časy sa menia! - MajoKE
- Yamaha YBR 125 - Raduz
- Honda CB600F Hornet 2003 - moja "nultá" motorka - Nozdormu
- Moja Yamaha XT600E - lkuzman
- Honda MTX 125 - Moja prvá moto - MareceqMTX
- Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak - Spirig
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Scooter Jin Lun JL50QT-5 - Bushido
- Suzuki Marauder GZ 125. - mike

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!