Anketa:
Honda NSR 125 po oživovaní
ZdieľaťPridané: 05.09.2006 Autor: Spiritik
Čitatelia: 15504 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nedalo mi to nepodeliť sa s vami o radosť, že moja NSRka je opäť pokope a tak som sa rozhodol nechať vás nahliadnuť do procesu jej oživovania.
Ako viete mal som nehodu o ktorej je viac napísané tu, takže sa nebudem rozpisovať lebo je to už aj tak nepodstatné. Podstatné je to čo sa dialo potom.
Asi dva mesiace som strávil rozoberaním vraku a sledovaním ako sa stáva z mojej motorky len kostra s motorom a zadným kolesom, poviem vám nebolo to jednoduché pre moju psychiku. Všetko sa začalo zlepšovať keď sa mi začali hromadiť doma náhradné diely. Niečo nové, niečo poskupované z iných vrakov a niečo zas opravené. Veľmi by som sa chcel poďakovať firme Motomaxx v Nových zámkoch za perfektnú opravu kapotáže a pánovi Neuráthovi z Krupiny za narovnanie predných tlmičov. Ešte raz vďaka. Zhruba v polke augusta sa mi doma zhromaždilo všetko potrebné a mohlo sa začať skladanie.
![]() |
Začíname skladať |
![]() |
Konečne s nádržou schopná naštartovania |
Všetko išlo ako po masle a v priebehu dvoch dní bola schopná prvej skúšobnej jazdy po troch mesiacoch. Moje najhoršie obavy sa bohužial naplnili. Z motora mi na ľavej strane začal spod káblov prerážať prevodový olej. V obavách z väčšieho poškodenia motora putovala opäť do Krupiny odkiaľ som ju už opravenú doniesol už po štyroch dňoch - stačilo pretesniť :)
Plasty boli behom pár dní opäť nahodené tentokrát aj veľké bočné a motorka je konečne v stave, že sa na ňu už dá aj pozerať. Čaká ju ešte nálepková kúra a kopec kilometrov do konca sezóny aby som dobehol to čo som zameškal.
![]() |
Konečne pokope |
![]() |
Konečne pokope |
Neubehlo ani pár hodín od poriadneho "dokončenia" a už sme boli so Stinkym spolu na cestách :) a konečne obaja s kapotážami :)
![]() |
Stinky-ho TZR a moja NSR |
Pridané: 05.09.2006 Autor: Spiritik Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!