Anketa:
Po rokoch splnený sen - Aquila GV 250
ZdieľaťPridané: 13.09.2006 Autor: karec
Čitatelia: 15435 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie je to žiaden japonec, nikdy som si ju nevysníval a aj tak som s ňou spokojný. Moja Aquila GV 250...
Išiel som si po ňu do Trenčína. Keď som v TN vystúpil z vlaku, Miloš (beloch), od ktorého som ju kúpil, ma už čakal na stanici ako „správny slovenský motorkár" v tričku Motoride, sadli sme do auta a hybaj do garáže a na skúšobnú jazdu :)
Našli sme si pekné miesto na juhu TN, kde sme mali kopec času na spoločné zoznámenie sa. Toho času bolo treba naozaj viac, keďže som na moto naposledy sedel pred dvoma rokmi a aj to som toho veľa nenajazdil. Moje doterajšie skúsenosti sa točili hlavne okolo skútra. Neviem presne koľko času sme na tej ceste strávili, ale asi pomerne dosť, keďže sa stihla ukázať aj „nenápadná" biela fábia, ktorá sa postavila tesne k značke oznamujúcej obmedzenie rýchlosti na 40 km v hodine. Ale keď som okolo nich už druhý krát prešiel povolenou rýchlosťou, pravdepodobne sa začali nudiť a zistili, že tu dnes korunky nezapršia a odpratali sa stranou.
Po vzájomnom zoznámení sa, sme sa s Milošom dohodli na kúpe, spísali zmluvu a motka bola moja. Myslím, že Miloš nebol typickým predajcom. Veľa skúseností s kúpou ojazdenín síce nemám, ale podľa môjho názoru pre mňa spravil viac ako je bežné... Ako som už písal vyššie, moje skúsenosti s moto nie sú svetaborné, a tak osedlal svoju XTZ 750 a spolu sme sa vybrali pod Strečno. Tam sme usúdili, že ďalej pôjdem sám a po malom občerstvení sme sa obaja vybrali svojim smerom.
Ten víkend som ešte trochu pojazdil po Tatrách a motku odparkoval v garáži. Zatiaľ máme spolu za sebou cca 500 km, čo nie je na celkové hodnotenie dosť, ale na utvorenie si názoru určite postačí. Celkový výkon je 27 k pri váhe 170 kg, čo ju dokáže rozhýbať do maximálnej rýchlosti 130 km/hod. Nie je to žiaden pretekár, ale na prdkanie si po ceste sto kilometrovou rýchlosťou to úplne postačuje, čo dokazuje aj stav najazdených kilometrov, ktorý sa blíži k hranici 22 tisíc. Vytkol by som jej snáď len trochu citlivejší neutrál, na ktorý si treba zvyknúť, ukazovateľ množstva paliva, ktorý aj po odjazdení 130 km stále ukazuje skoro plnú nádrž a až potom sa rozhodne prudko klesať a nulový odkladací priestor pod sedadlom. To všetko sú však z môjho pohľadu len zanedbateľné drobnosti, ktoré mi nemôžu pokaziť pozitívny dojem :)
Zatiaľ som presvedčený, že som spravil dobrú kúpu a spoznal jedného správneho motorkára. Na záver už len niekoľko fotografií:
![]() |
![]() |
![]() |
A mimochodom. Videl som v KE na predaj ešte jednu takúto Aquilu. Čiže až sa nájde jej nový majiteľ a motka zostane na východe, budem rád keď sa mi ozve a podnikneme nejakú turistiku.
Špecifikácia
Dĺžka 2 270 mm
Šírka 800 mm
Výška 1 090 mm
Výška sedla 690 mm
Váha 170 kg
Nádrž 14 l
Motor:
4-takt, vzduchom a olejom chladený
Dvojvalec
Vŕtanie 57.0 mm
Zdvih 48.8 mm
Objem motora 249 cm3
Výkon 21,0 kW pri 10 000 ot./min
Krútiaci moment 22 Nm pri 7 300 ot./min
Kompresný pomer 10.2 : 1
Štartér elektrický
Pneumatiky:
Predná 110/90-16
Zadná 150/80-15
Pridané: 13.09.2006 Autor: karec Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Hyosung GV 250 Aquila 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Hyosung |
Model: | GV 250 Aquila |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 248 ccm |
Max. výkon: | 34.5 k (25.4 kW) / ot. |
- NOVÉ Porovnaj 'Hyosung GV 250 Aquila' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Hyosung GV 250 Aquila' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Hyosung GV 250 Aquila 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Hyosung GV 250 Aquila' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!