ISSN 1336-6491 | Online: 2814 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sobotný minizraz na Babe

 Zdieľať

Pridané: 13.12.2006 Autor: yf4n
Čitatelia: 6130 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Alebo ako sme v decembri neobsedeli doma...

Predminulý víkend sme sa s Kmotrom dohodli, že sa stretneme na Pezinskej Babe hore, ale obišli sme sa asi o 5 minút, takže túto sobotu sme si to zopakovali. Sledoval som predpoveď počasia a vyzerala priaznivo. Hodil som teda do výjazdov echo či sa niekto nechce o 13.00 pridať, pretože to vyzeralo ako jedna z posledných možností sa previezť. Po vcelku pozitívnom ohlase som v sobotu ráno už neobsedel doma naobliekal sa (čo som potom obanoval) sadol na motorku, stretol Pedra a hybaj rovno na Babu.

Počasie bolo fantastické – 15 stupňov bez vetriska. Prišli sme hore asi 12.30, bola tam už zaparkovaná Igorova 1200GS. O chvíľu prišli 2 endurá z lesa. Zvyšnú pol hodinku sme si krátili jazdením hore-dole po Babe. Cesta bola suchá, akurát posledný úsek tesne pred cieľom bol vlhký, ale samozrejme nikam sme sa neponáhľali, takže to vôbec nevadilo. O 13.00 sme sa vrátili z poslednej otočky a zaparkovali stroje.

Postupne sa začali trúsiť ľudia, dorazil aj Kmotr, ktorý sa rozhodol konkurovať miestnej reštaurácii s vlastným sortimentom teplých nápojov servírovaných v skle po babičke a striebrom z rodinného dedičstva, za čo mu samozrejme ďakujeme.

 Kmotrov bufet
Kmotrov bufet

 Diskusia
Diskusia

Ľudia prichádzali a odchádzali, debatovalo sa o všetkom možnom. Celkový počet motoriek, ktoré sa tam vystriedali som skromne odhadol na cca 30.

 Stroje
Stroje

Neskôr to ešte časť ľudí zapichla do reštaurácie na Červenom Kameni. Ja som mal ešte nejaké firemné povinnosti a tak som sa po kofole rozlúčil a pogoval domov. Keď som dával motorku do garáže, začalo popŕchať, tak by ma zaujímalo či niekto zmokol po ceste domov.

V nedeľu už tak teplo nebolo, ale bolo sucho, tak som sa išiel vyvetrať. Spravil som asi 100 km. Po ceste domov som sa dostal na 8 km k Trnave, ale radšej som zastavil, lebo tam bol pekný DOOM. Asi 200 m predo mnou už pršalo, za mnou modrá obloha a slnko. Tak som sa otočil a vrátil sa okľukou do TT, Doom medzitým zmizol a cesta bola suchá.

 Tam ja nejdem :-)
Tam ja nejdem :-)

 Dúha nad TT
Dúha nad TT

Uvidíme čo prinesie počasie na budúci víkend, ale dokiaľ bude sucho, ešte zazimovávať rozhodne nehodlám.

P.S. fotky sú z telefónu, takže závada nie je vo vašich očiach ani v monitore.

Pridané: 13.12.2006 Autor: yf4n Zdieľať

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »