ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mototuristika na írsky spôsob

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2007 Autor: riskant
Čitatelia: 5283 [Mototuristika - Európa - Výlet]

S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.

Po minuloročnom ponevieraní sa po okolí a hľadaní zaujímavých miest, kam stojí za to sa na motorke vrátiť, som sa vybral z východného pobrežia Írska smerom na západ. Presnejšie do okolia Killarney a národneho parku, lemujúc cestou kúsok západného pobrežia.

 Mapa
Mapa

 Ladies View v národnom parku Killarney
Ladies View v národnom parku Killarney

Počasie a diétna premávka mi dopriala vychutnať si aj kvalitné zákruty cestou do Killarney a taktiež v smere od Kenmare do Skibbereen. Moje veľké nadšenie zo suchého dňa bolo uzemnené len nadpriemerným pozorovacím talentom plechovkárov, ktorí si túto anomáliu tiež všimli a mali zrejme pocit, že mi trochu vody chýba. Tak som bol dvakrát “pokrstený” voňavkou z ostrekovačov pri predbiehaní kolóny. Následné emócie vyústené do pravého zápästia zmrazil až podozrivo vyzerajúci “fotograf” v aute odstavenom pri ceste. Naštastie to bol len planý poplach, alebo fotograf zvážil reálne šance - zaparkovaný Yaris vs. Fazer predbiehajúci kolónu.

 Národný park Killarney
Národný park Killarney

Zvyšok cesty bol naozajstným pôžitkom, minimum áut, takmer bezvetrie a nádherná scenéria pri prejazde Národným parkom a ešte krajšia kúsok za Kenmare.

 Cestou z Kenmare
Cestou z Kenmare

 Cestou z Kenmare
Cestou z Kenmare

Tesne pred Bantry som dostal inovatívny nápad ako si oživiť cestu niečím novým, tak som sa vybral po R684 (asi) “skratkou” do Macroom. Super cesta až na pár úsekov, kde by som to “moderné japonské sedlo” vymenil hoci aj za to z 350-tky. Celý tento výlet sa premietal výletnou rýchlosťou a zmestil sa do jednej nádrže a jedného popoludnia. S prihliadnutím na kvalitu niektorých úsekov ciest je to asi taký ideálny kompromis medzi dĺžkou jazdenia a pohodlím sedla. Asi začnem častejšie navštevovať eBay a obzerať sa po nejakom Seatster sedle. Ale najskôr musí náš rozpočet stráviť novú Schuberth-ku.

Najbližšie sa chystáme do Dublinu na výstavu motocyklov, ktorá bola minulý rok zároveň otvorením sezóny. Potom ešte Drag Races a dúfam, že sa nám podarí dohodnúť viac ako len jeden spoločný “slovenský” výjazd. Týmto zároveň pozdravujem chalanov z minuloročného výjazdu.

Pridané: 16.02.2007 Autor: riskant Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »