ISSN 1336-6491 | Online: 1959 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motoakcie v Írsku

 Zdieľať

Pridané: 14.07.2006 Autor: riskant
Čitatelia: 5546 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ako sa tak samospádom asimilujem do prostredia jednostopých, častokrát ohrozovaných účastníkov írskej ľavostrannej cestnej premávky, nedá mi nenavštíviť niektoré s naším spoločným koníčkom súvisiace akcie...

Týmto by som sa s vami chcel podeliť o moje postrehy a zopár fotiek z akcií, ktoré sme “poctili” našou návštevou...

Ešte v marci tohto roku to začalo výstavou motocyklov v Dubline. Moje očakávania, mierne otupené predsudkami o neschopnosti domorodcov zorganizovať čokoľvek na úrovni kontinentálnej Európy, našťastie neboli naplnené, skôr naopak.

Zaujímavým spestrením štandardného výstavného programu boli showbikes, umelá bahniakovská dráha – naozaj som “zíral” čo ti chlapci stvárali, BMW škola jazdenia a úplne neskutoční Purple Helmets. Na rýchlokurz geniality do školy jazdenia na jednobuchoch (BMW F 650 Scarver) som sa síce nekvalifikoval (vraj už mám vodičák) a ani moju priateľku som na to neukecal, ale aspoň sme sa pozreli na predvadzačku “Čo dokáže BMW HP2 sedlané nejakým motokrosovým preborníkom”.

 Výstava motocyklov Dublin - Purple Helmets
Výstava motocyklov Dublin - Purple Helmets

Niekedy v apríli sme vyrazili do neďalekého Bandon-u na “Drag Races” – šprinty, ktoré tu už niekoľko rokov organizuje “West Cork Motorcycle Club”. Ako vravia domorodci “Bandon sa jedenkrát v roku prebudí do motocyklového šialenstva”. Tieto šprinty sa jazdia v šiestich kategóriách (podľa úprav, objemu a počtu valcov) na trati dlhej 201 metrov.

 Drag Races
Drag Races

Celkovo najlepší čas tento rok bol 6,37 sekundy, pričom v kategórii F (dvojvalce) bolo najrýchlejšie BMW K 1200 R (6,68 s). Z pohľadu návštevníka bola táto nevšedná zábava výborne zorganizovaná a nakoľko niekedy štartovali vo dvojiciach aj motorky z úplne rozdielnej kategórie, tak sa mohlo stať, že sa naháňalo ľahké endurko so superšportom a pod.

 Drag Races - štart
Drag Races - štart

Jeden z mojich najčerstvejších zážitkov bola HOG (Harley Owners Group) Rally v Killarney. Táto medzinárodná akcia sa koná tiež s určitou pravidelnosťou avšak každý rok niekde inde (minulý 14. ročník bol myslím že v Taliansku). Do Killarney prišlo za zábavou vyše 5000 H-Déčiek z celej Európy (niekde som čítal že ich tam dokonca mohlo byť okolo 10 - 15 tis.), pričom program bol vymyslený od štvrtka do nedele.

Ja ako nemajiteľ H-D a neochotník zaplatiť vstupné (75 euráčov) za nakuknutie do areálu spolu s motorkou, som to odparkoval medzi ostatnými čiernymi ovcami s neamerikánskym pôvodom pred bránou. Prechádzka neveľkým areálom pripomínala menší motorkársky zraz s viacerými predajnými stánkami ako býva zvykom a expozíciou najnovších H-Déčiek.

 Odchádzajúci harlejáci
Odchádzajúci harlejáci

Nakoľko som tu absolvoval len zdvorilostnú návštevu bez nocľahu tak neviem posúdiť večernú zábavu a live muzikantov, ale súdiac podľa unavených tvárí výčapníkov, veľmi sa tu predošlé večery nešetrili.

V súvislosti s touto akciou som v nedeľu počul správu o tragickej nehode dvoch motorkárov z Poľska, ktorá sa im prihodila na ceste do prístavu na trajekt domov.

Na záver sem pripájam ešte aspoň jednu z fotiek z posledného výjazdu po okolí.

 Fazer v Kinsale
Fazer v Kinsale

Vždy ma totiž lákalo voziť sa na motorke po pobreží, niekde pri mori, vychutnať si na motorke kľukaté cestičky, plážovú atmosféru a spraviť pár fotiek mojho miláčika... Tak vzhľadom na to, že mám momentálne more na dostrel, snažím sa to v plnej miere využívať a stále mám z toho radosť ako malý chlapec z novej hračky.

Navyše nedeľné počasie sa poobede, oproti upršanej sobote, zmenilo na nepoznanie. Takmer jasná obloha a ideálnych vyše 20 stupňov, nerozhodnosť pri takejto príležitosti nie je na mieste, tak netrvalo dlho, kým vonku vrčal Fazerík. Trasa dobre známa Kinsale, potom po West Cork Coastal Road smer Clonakilty a späť cez Bandon.

Nabudúce by to chcelo vypadnúť niekam aspoň na víkend, možno opáčit miestne “hory”, ešte uvidím. Ak budem mať nejaký zaujímavý konzumný materiál a bude záujem, tak to sem určite zavesím.

Pridané: 14.07.2006 Autor: riskant Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »