Anketa:
Yamaha T-Max 500
ZdieľaťPridané: 13.04.2007 Autor: Heno
Čitatelia: 17908 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie je skúter ako skúter!
Vždy som listoval v katalógoch výrobcov motoriek iba kvôli štvorkolkám. Ale keď príde na vec, tak človek pozerá na perspektívnejšie vyhliadajúcu možnosť, však? Nikdy predtým som na motorke nesedel a ak som vôbec aj niekedy nejakú videl, tak to bolo len na chate, keď sa drsní hoši chystali na zrazy. Tak to sme s partiou stáli pri ceste a mávali o 106.
Kto by povedal, že to nie je motorka? |
Keď som videl T-Max prvýkrát, tak by som nebol v živote povedal, že je to skúter. A tento názor sa vôbec nezmenil. Je to motorka „sevšímvšudy“. Je veľká, je rýchla, je pohodlná. Má švih. Cestuje rada, do zákrut ide ako divá a s dobrým jazdcom až na koleno. Veď prečo nie? So zadnou 16cm gumou drží s kľudom Angličana. S každým jediným pootočením plynovej rukoväte ma zatláča hlbšie a hlbšie do sedla, hoci za vysokým turistickým štítom je relatívne ticho a pohoda. Výkonu má motorka akurát. 45koníkov je celkom slušné číslo. Ani neviem o žiadnom skútri tohto zdvihového objemu (500 ccm), ktorý by sa dostal na túto hranicu. Na zelenú vyrážam zásadne prvý a je veľmi pekný pocit pozerať, ako vodiči plechoviek len otvárajú ústa. Niektorí vedia hneď, že to bude strela, lebo ten dunivý zvuk, ktorý T-max produkuje už so sériovou koncovkou výfuku vopred veľa napovie.
Turisťák telom aj dušou:) |
Cestovanie s ním je veľká pohoda a široké sedlo ako jazdca, tak aj tandemistu je nadmieru príjemné. Maximálka v jazde sólo je okolo 180 km/h a s parťákom mierne pod hranicu 170 km/h. Táto hodnota jasne udáva, že po odstránení zbytočností ako kufor a tašky sa idú brúsiť zákruty. A to v kľude v tesnom závese štvorvalca rovnakého zdvihového objemu. A keď už príde na vec, tak predná dvojkotúčová brzda poskytuje svoje služby ozaj prvotriedne.
T-Max a ja na okraji sveta. |
A preto nie je skúter ako skúter!
Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha T-Max 500 2002:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | T-Max 500 |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 499 ccm |
Max. výkon: | 40.6 k (29.8 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 45.8 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 66.0 x 73.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-14 M/C 55S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-14 M/C 66S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 197 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Šírka: | 775 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha T-Max 500' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha T-Max 500' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha T-Max 500 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha T-Max 500' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.