Anketa:
Kampaň za bezpečnejšie cesty - aby nás vodiči lepšie videli
ZdieľaťPridané: 20.04.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 13612 [Novinky - Pozvánka]
Kto má bojovať za to, aby nás autá lepšie videli, ak nie my sami? Pridaj sa aj ty!
Minuloročnú narodeninovú súťaž, v ktorej bolo hlavnou úlohou čo najzaujímavejšie spropagovať motoride.sk, vyhrali chalani z Blavy týmto dobrým nápadom. Krátko po súťaži niekto priniesol myšlienku, aby sa z toho spravila pravidelná akcia. A keďže je práve začiatok sezóny je aj najvhodnejší čas. Ideme do toho.
Princíp akcie spočíva v tom, že budeme vodičom áut zadarmo umývať okná. Tým na seba upozorníme, že už nezimujeme a sme plnohodnotní účastníci premávky. Umývanie bude podporené letákmi, na ktorých si vodiči budú môcť prečítať, čo nemajú robiť, ak nás nechcú zabiť. Doterajšie skúsenosti sú iba pozitívne a veríme, že také aj ostanú.
Termín sme určili na sobotu 28. 4. Má to byť celoslovenská akcia - čím viac miest pokryjeme, tým lepšie. Upozorníme aj médiá, takže keď budeme šikovní, večer sa asi uvidíme v telke.
![]() |
Leták podporujúci akciu |
Čoskoro na vás vybalíme podrobnejšie informácie ako mestá, miesta a časy. Veríme, že nás podporíš svojou účasťou!
Propagačný leták si môžeš stiahnuť tu (PDF, formát A4, sú na ňom dva A5 letáky).
Akceptačný list zo Slovnaftu pre koordinátorov jednotlivých akcií: stiahni tu (PDF, formát A4, scan).
Bezpečnosť na cestách nám nieje ľahostajná. Aj to je dôvod vzniku sekcie bezpecnost.motoride.sk, ktorá sa bude intenzívne venovať oblasti našej bezpečnosti na cestách.
Kde sa uvidíme:
Dobré by bolo ak by bola akcia synchronizovaná na celom slovensku v rovnakom čase. Zvolili sme sobotné doobedie - 3 hodiny. Počas tohto času budú na zvolených čerpačkách koordinátori + každý kto má záujem. Ak máte záujem prídťe, akcia je dobrovoľná a je na vás či prídete na 15 minút, hodinku alebo na celý čas.
Bratislava:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Vajnorská - smer na Zlaté piesky a Dolnozemská - von z Bratislavy. |
Košice:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Moldavská, posledná smerom na Rožňavu, Oproti OMV, Citroenu a Optime. |
Prešov:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Sekčov. |
Ružomberok, Liptovský MikulášSobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Ivachnová. |
Žilina:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Vysokoškolákov. |
Topoľčany:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa na výpadovke na Nitru (Nitrianska cesta). |
Dunajská Streda:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Hlavná 33. |
Sečovce:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Kochanovská ul. |
Trebišov:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa M.R.Štefánika |
Banská Bystrica:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa pri Kremničke na Zvolenskej ceste |
Hlohovec:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Duklianska ul. |
Kysucké Nové Mesto:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Radoľa. |
Senica:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa Vajanského ul. 15. |
Trenčín:Sobota, 9:00 - 12:00, Benzínová pumpa gen. M. R. Štefánika. |
Pár pravidiel:
- Pomôcky na umývanie by mali byť štandardne na každej ČS čiže netreba nič nosiť
- Akcia sa bude oficiálne konať len na 14-tich pumpách uvedených v článku. Tieto pumpy budú o akcii informované zo Slovnaftu
- Koordinátori dostanú akceptačný list od Slovnaftu na preukázanie sa na čerpačke
- Podmienka Slovnaftu: žiadnym spôsobom nemôže byť narušený normálny chod ČS - čo napr. znamená, že nemôžete odparkovať motorky pri výdajných stojanoch, ale výhradne na parkovisku
- Na všetkých miestach sme stanovili rovnaký čas akcie: Sobota 09 - 12 hod Počas tohto času budú na zvolených čerpačkách koordinátori + každý kto má záujem. Ak máte záujem prídťe, akcia je dobrovoľná a je na vás či prídete na 15 minút, hodinku alebo na celý čas.
- Každému vodičovi treba hneď na začiatku vysvetliť, že sa jedná o kampaň motorkárov za zvýšenie bezpečnosti na cestách. "My vám umyjeme okno aby ste nás lepšie videli a počas tohto si prečítajte tento leták. Ďakujeme"
Kontaktné osoby:
- Matúš Kuruc: 0905 993 313, reeko@azet.sk (Bratislava)
- Tomáš Hajduch: 0903 31 31 36, tomas.hajduch@motoride.sk (Košice)
Trochu čísel:
Tieto údaje o nehodovosti motocyklov zachytávajú obdobie od 11. júna 2005 do 8. júna 2006. Ich zdrojom je diskusné fórum na stránke motoride.sk, teda neoficiálny prameň, a preto určite nepredstavujú skutočné čísla o nehodách v Slovenskej republike. Autormi tabuliek a grafov sú Peter Fischer (Peter Fischer) a Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia).
- za 54 % nehôd si môžu motocyklisti sami. Toto číslo zahŕňa aj drobné nehody a pády motocyklov, pri ktorých nedošlo k poškodeniu cudzieho majetku ani k zraneniu iných osôb. Na motocyklistu na cestách číha mnoho nástrah, ako napríklad výmole, olejové škvrny, štrk, blato, divá zver a podobne, ktoré pre automobily nepredstavujú veľké nebezpečenstvo;
- každá štvrtá nehoda motocyklistu sa končí jeho smrťou;
- 7 % nehôd motocyklistov končí smrťou inej osoby;
- pri 82 % nehôd motocyklistov nedôjde k zraneniu inej osoby;
- pri 50 % nehôd motocyklistov je účastníkom nehody aj automobilista;
- 29 % nehôd motocyklistov je bez úćasti automobilov, sú to pády motocyklov;
- 46 % nehôd, pri ktorých došlo ku kolízii medzi automobilom a motocyklom, sposôbili vodiči automobilov (9 % nezistených, 45 % spôsobili motocyklisti);
- pri 3 % nehôd motocyklistov bol zistený alkohol u vodiča motocykla;
- najväčšia nehodovosť motocyklistov je začiatkom motocyklovej sezóny (máj, jún, júl). Je to sposobene viacerymi faktormi ako napríklad nepripravenosťou vodičov automobilov na opätovnú prítomnosť motocyklistov na cestách, zlým stavom ciest po zime, ale aj preceňovaním svojich schopností na strane motocyklistov.
Viac: Nehodovosť motocyklistov v SR 2005-2006
Viac o bezpečnosti: bezpecnost.motoride.sk
Pridané: 20.04.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!