Anketa:
Pozvánka na cestné motocyklové preteky v Trenčíne 9. - 10. 6. 2007
ZdieľaťPridané: 02.06.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10439 [Šport - Cestné Motocykle]
V roku 2007 sa po štyroch rokoch stretneme na cestných motocyklových pretekoch na Slovensku! Poď pretekať aj ty!
RACE FOR FUN - Motocyklové preteky v Trenčíne
![]() ![]() |
Video pozvánka |
Mototrade Racing s.r.o. a Slovenská motocyklová federácia pozývajú priaznivcov a motorkárov na voľné medzinárodné a náborové preteky cestných motocyklov pre licenčných aj nelicenčných motorkárov pod názvom RACE FOR FUN, ktoré sa uskutočnia na letisku v Trenčíne 9. a 10. júna 2007.
Cieľom podujatia v Trenčíne je priblížiť motocyklové preteky motorkárom z bežných ulíc. Na Slovensku, ktoré žiaľ dodnes nemá špeciálny pretekársky okruh, je to pre každého motorkára jedinečná príležitosť zmerať si sily s kamarátmi, či profesionálnymi pretekármi, na bezpečnom uzavretom okruhu, ktorý bol v minulosti dejiskom pretekov medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria. Túžbou usporiadateľov je prilákať na pretekárske okruhy motorkárov, ktorí inak riskujú životy v bežnej cestnej premávke, napríklad na smutne preslávených úsekoch na pezinskej Babe, či na Šturci... Navyše k štartu na podujatí v Trenčíne nie je potrebné vlastniť pretekársku licenciu.
Preteky budú vypísané v štyroch triedach:
- Trieda A – do 600 ccm pre pretekárov so športovou licenciou (2-valce do 750 ccm)
- Trieda B – nad 600 ccm pre pretekárov so športovou licenciou
- Trieda C – do 600 ccm pre motorkárov bez licencie (2-valce do 750 ccm)
- Trieda D – nad 600 ccm pre motorkárov bez licencie
Podmienky účasti:
- Na záver podujatia si spolu zmerajú sily najrýchlejší pretekári všetkých tried!
- V pretekoch môžu štartovať motocykle bez obmedzenia úprav, musia mať však zdemontované spätné zrkadlá a prelepené svetlá
- Štartovať môžu aj motocykle Naked Bike
- Jazdec musí mať koženú kombinézu (môže byť aj dvojdielna), kožené rukavice, kožené čižmy a homologovanú prilbu (Typy platných homologácií motocyklových prilieb pre sezónu 2007)
- Každý motorkár má k dispozícii 4 voľné 25-minútové tréningy s časomierou v sobotu a dva 25-minútové kvalifikačné tréningy plus preteky v nedeľu
- Usporiadateľ zabezpečí prezúvanie pneumatík a štartové čísla. Benzín si musí každý pretekár priviezť so sebou
- Na každého zúčastneného motorkára čaká cena, navyše najúspešnejší traja jazdci v každej triede budú ohodnotení špeciálne
- Každý zúčastnený motorkár si priamo na podujatí bude môcť zakúpiť pneumatiky značiek Pirelli a Dunlop za dotované ceny!
Poplatky:
2 dni | 2.500 Sk* |
1 deň | 2.000 Sk |
Poldeň (len sobota) | 1.000 Sk |
* Pri zaplatení vopred na účet SMF je zľava 500 Sk! Platí len pri kúpe oboch dní Číslo účtu: 19 133 372/ 0200 (Nezabudnite do Trenčína priniesť potvrdenie o zaplatení!) Ako variabilný symbol prosím uveďte dátum narodenia
Okruh:
![]() |
Dĺžka okruhu: 2.500 m
Šírka okruhu: 9 m
Zákruty: 6 ľavých a 2 pravé
Dĺžka trate, ako aj tvar sa môžu podľa potreby čiastočne upravovať
Časový harmonogram:
Sobota 9. júna 2007: voľné tréningy s časomierou
|
Nedeľa 10. júna 2007: kvalifikačný tréning
(kvalifikačný limit bude stanovený v sobotu večer) Preteky:
*Malého finále sa môžu zúčastniť 4.-6. pretekár klasifikácie pretekov tried A, B, C, D
|
Dĺžka jednotlivých pretekov bude upresnená neskôr vo zvláštnych ustanoveniach.
Prihlášky na preteky si môžete stiahnuť na www.smf.sk v sekcii Cestné preteky, alebo na www.roadracing.sk v sekcii Preteky v Trenčíne. Na týchto miestach budú neskôr na stiahnutie aj tzv. Zvláštne ustanovenia so všetkými podrobnosťami okolo pretekov v Trenčíne.
Vyplnené prihlášky posielajte na adresu:
Mototrade Racing s.r.o.
Lenárdova 8, 851 01 Bratislava
E-mail: info@mototraderacing.sk
Fax: 02/ 63 452 902
Poď pretekať aj ty!
Takže ak vlastníš cestnú motorku, superšport alebo naháča, vynechaj Jahodnú, Peziskú Babu a Šturec a poď sa ukázať na preteky do Trenčína. Zmeraj si sily s kamarátmi v bezpečí okruhu. Dobre si zajazdíš, niečo sa naučíš a ochutnáš pocit závodníka. Pre viac info kontaktuj člena: Richard Karnok a na roadracing.sk.
![]() |
Na trati stretneš aj jazdcov Motoride Teamu |
Pridané: 02.06.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami - Zeno
- Pozvánka: RACE FOR FUN! - Motocyklové preteky opäť v Trenčíne! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!