ISSN 1336-6491 | Online: 920 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30213
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17825)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12388)
Hodnotenie: (32 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Zephyr 1100

 Zdieľať

Pridané: 13.06.2007 Autor: heso
Čitatelia: 24735 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá Kawka... alebo ako to vidím po dvoch mesiacoch spolunažívania.

Po začiatkoch a prvých jazdách na kamarátovom xj 550, prvej vlastnej mašine Aprilii RS 125 a prvej turistke Yamahe TDM 850 som si zadovážil prvú Kawasaki.

Presnejšie sa jedná o Zephyr 1100, r. v. 1992. Je to už taká starenka, má najazdené už okolo 56 tisíc, posledné 4000 som spravil už ja. Je to radový 4-valec s objemom 1062 ccm a výkonom 93 koní. Keď som si ju prišiel kuknuť prvýkrát, stála na ulici zaprášená a celá bola od oleja, ktorý tiekol s predného tlmiča.

Ráfiky, nádrž, brzdy a všetko ostatné bolo od neho. Na nádrži vyčnieval "úúúúžasný" tiger, či čo to bolo. Aj keď vyzerala tak ako vyzerala, ja som ju videl inými očami, a tak som si o týžden na to prišiel s prilbou v ruke a úsmevom od ucha k uchu pre ňu... Dostal som k nej dva veľké kufre, turistický štít, vyhrievané rúčky a tankvak, čiže všetko, čo som ja predal spolu s TDMkou... A nakoniec čo s ňou bolo??? V prednom tlmiči bolo treba vymeniť simering, klasický servis, olej, brzdy, filtre, karburátory a ventily. Dal som ju do kawa servisu na Studenej, kde mi ju "vytuningovali", so servisom som nadmieru spokojný. Hneď mi zhodili plasty a s nimi šupšup do lakerne. Finálny efekt vidíte sami.

Rafiky a výfuky si zobrala do parády moja polovička, ktorá leštením strávila celé popoludnie. Momentláne sa chystám nasadiť novú prednú pneu Pirelli Diablo Strada. Čo sa týka jazdných vlastností, tak aj napriek tomu, že váži okolo 250 kíl, nie je to až natoľko cítiť, dokonca aj na mieste sa s ňou dá pomerne ľahko manévrovať. Od nízkych otáčok ťahá veľmi dobre a nad 6-tisíc je to jak keby ste ratlíka nakopli, ja som však skôr coffee rider. Čo sa týka spotreby, tak tá je okolo 5,5 - 6 litrov kombinovaná, a na diaľnici určite viac.


Pridané: 13.06.2007 Autor: heso Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Zephyr 1100 1992:

Foto:
Kawasaki Zephyr 1100 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Zephyr 1100
Rok:1992
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1062 ccm
Max. výkon:94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot.
Kompresný pomer:9.1:1
Vŕtanie x Zdvih:73.5 x 62.6 mm
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:160/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:266 kg
Objem nádrže:19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:207 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (32 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »