ISSN 1336-6491 | Online: 1200 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30246
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12403)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som konečne zmokol

 Zdieľať

Pridané: 14.11.2007 Autor: Feri Zubal - zeON
[Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Posledný októbrový deň, voľno, a aj tak vstávam o čosi skôr ako v bežné dni, keď treba isť do školy, pretože som bol rozhodnutý ísť sa povoziť.

Letmý pohľad von pomedzi žalúzie, všetko vyzerá v pohode, tak poď ho do garáže. Keď som však vyšiel von z bytovky, ostal som zarazený - cesta bola mokrá a obloha akási viac černejšia. Ísť alebo neísť, to je otázka. Blíži sa koniec motosezóny a aj moja éra v sedle simsona, v hlave tvrdé premýšľanie ale nakoniec víťazi postoj „nevadí, oblečiem sa a keby začalo liať, otočiť sa môžem kedykoľvek, veď zajtra môže byť horšie a pozajtra už nemusí vôbec byť “. Obliekam sa, slečnu nechávam trošku ohriať a vyrážam smer benzínka. To už začalo kropiť, ale taktujem aj tak.

Rozhodol som sa ísť na Ružín cez Slanec, ale v obci Kalša odbáčam na Izru. Nádherná miestami dosť rozbitá cesta, žiadne autá, iba nádherné farby jesene. Opadané lístie na zemi trocha znepríjemňovalo cestu, lebo sa dosť kĺzalo, ale inak to bol čistý relax, len tak prechádzať zákrutami, pozorovať veci okolo seba, sem tam pribrzdiť pred samovražednou veveričkou, proste užívať jazdu a myslieť len na pozitívne veci. Potom som vyšiel z lesnej cesty na hlavnú, znova sa sústrediť na premávku, hoci len malú, ale predsa to už malo ďalej od nirvány. Okuliare však trebalo utierať vo väčšom tempe, lebo sa akosi rozpršalo, ešte k tomu som aj dostihol akýsi karavan s rýchlosťou 40 km/h, ktorý som nevedel predbehnúť, lebo som dostatočne nevidel pred seba a nemal som chuť riskovať na mokrom.

 V lese
V lese

 V lese
V lese

Zastavujem nad Košicami a kontrolujem stav oblečenia. Mierna vlhkosť v topánkach a na rukách, takže pohoda, pokračujem na Jahodnú. Schádzam dolu Košicami, to už je ale iná sranda, mokrá cesta dookola autá, hmm, hnusný pocit pomyslieť na prípadné podkĺznutie kolesa a pohľad do späťáčikov a zistenie, že čumím len na prednú masku Navary naďabenej na mojom zadnom blatníku ten pocit ešte umocnil. Konečne pekne zasvinený od kolies áut vychádzam za stáleho dažďa z Košíc na Jahodnú. Tam je minimum áut, ale aj tak to veľmi slečne nesedí, mierny kopec, tiahle zákruty, chcelo by to mať inú strojovňu pod sebou.

A hurá Ružín. Ešte si užívam spŕšku od zadných kolies traktora a pred mostom zatáčam doprava na takú kľukatú cestu. Po pár zatáčkach zastavujem a nutne sa potrebujem rozhýbať, lebo ani som si to neuvedomil, po Jahodnej som mal dosť skrehnuté ruky aj nohy. Malá rozcvička popri ceste, sadám na slečnu a už je to opäť originál cesta, aké mám rád. Ostré zákruty, radiť hore dole a ani som sa nenazdal, už som bol pod hrádzou Ružína, tak otočka a dávam si tu cestu ešte raz tam späť. Dážď nabral na sile, ale cesta popri Hornáde bola tiež pekná, síce menej zákrut a nie takých ostrých, ale tiež nulová premávka a aj za dažďa vychutnávanie cesty. Keďže sa mi nechcelo znova tlačiť sa po Košiciach, v Družstevnej pri Hornáde volím smer Budimír, no ale cesta bola horšia ako keby som šiel po poli, po ceste blato, ešte pekne rozmočené a postekané, ledva som rozoznal hrudy blata a párkrát to aj dalo predným tlmičom zabrať. Zvyšok cesty už bol len o tom byť čím skôr doma, lebo premoknuté topánky a rukavice dosť znepríjemňovali cestu, už to bolo len trápenie.

 Cesta
Cesta

 Nad Ružínom
Nad Ružínom

 Pod hrádzou
Pod hrádzou

V nohách som nemal žiaden cit, pravačka sa zmenila na tempomat, ale zvyšok tela bol v suchu. Celkom pekne strávený deň v sedle motorky, až na ten záver. Ako naschvál na ďalší deň vyšlo slnko a cesty vyschli.

Pridané: 14.11.2007 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »